تکمیل مرکز تحقیقات سالمندی اردکان با ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار

رییس بهزیستی شهرستان اردکان اعلام کرد: اجرای فازهای پایانی مرکز آموزشی و پژوهشی سالمندان اردکان به اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال نیاز دارد.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «امیر ولی عضدزاده» در شورای ساماندهی امور سالمندان استان یزد که با حضور دبیر شورای مناسب‌سازی کشور در محل سالن شهید حمیدیای استانداری برگزار شد، با اشاره به روند رو به رشد خاکستری شدن جمعیت ایران در سالیان اخیر و نرخ بالای جمعیت سالمندی استان، اظهار کرد: سازمان بهزیستی استان در جهت عمل به مفاد اصول ٢۱ و ٢٩ قانون اساسی و نیز فراهم آوردن امکانات لازم جهت برنامه‌ریزی علمی و هدف گذاری در حوزه سالمندان، ایده ایجاد مرکز تحقیقات سالمندی را در سال ۱۳۸۲ با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مطرح کرد.

 
وی ادامه داد: ساخت فاز یک این مجموعه شامل سرای سالمندان با زیربنای ۲۸۰۰ متر مربع از سال ۱۳۸۳ آغاز و با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال که بیش از ۱۳ میلیارد ریال آن از سوی خیران تامین شد، در سال ۱۳۹۳ مورد بهره برداری قرار گرفت . 
 
این مسئول گفت: در ادامه فاز دوم این مرکز در هفته بهزیستی پارسال با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری رسید . 
 
رییس مرکز تحقیقات سالمندی اردکان افزود: در حال حاضر طرح و نقشه فازهای سوم و چهارم مرکز آموزشی و پژوهشی سالمندان اردکان شامل مراکز آموزشی، پژوهشی و کلینیک طب سالمندان با زیربنای تقریبی ۱۳ هزار متر مربع و در زمینی به وسعت ۱۰۰ هزار مترمربع توسط مهندسین مشاور آماده شده که برای انجام آن به اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال نیاز است.
 
عضدزاده در تشریح فعالیت‌های پژوهشی این مرکز در یک سال گذشته نیز اظهار کرد: در یک سال گذشته چهار عنوان طرح تحقیقاتی مشترک با دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، پنج عنوان طرح پژوهشی با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور یزد و دو طرح تحقیقاتی مشترک با همکاری دانشگاه اردکان اجرا شده است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..