مدیر کل بنیاد مسکن یزد خبر داد:

اجرای طرح آمارگیری مسکن روستایی استان یزد از ۲۱ مهرماه

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد از اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی از 21 مهرماه سال جاری و همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز «علیرضا قربانیان» که ریاست ستاد این طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در استان را نیز برعهده دارد، تصریح کرد: این طرح از سال ۱۳۸۲ به صورت ملّی در کشور شروع شده و با همکاری مرکز آمار ایران به مرحله اجرا در می‌آید.

 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تأمین نیازهای آماری جدید و اطلاعات بهنگام از وضعیت کمی و کیفی مسکن در روستاهای استان این طرح هر پنج سال یک بار اجرا می‌شود.
 
مدیر کل بنیاد مسکن استان با بیان این که این طرح در هشت هزار و ۵۳۹ آبادی نمونه و ۲۲۹ هزار و ۳۲۸ واحد مسکونی نمونه در سطح کشور اجرا خواهد شد، افزود: این طرح آمارگیری در استان یزد نیز در ۲۰۴ روستا و در قالب ۵۳۰۰ واحد مسکونی همزمان با سراسر کشور از ۲۱ مهرماه تا ۲۱ آبان سال جاری به اجرا در خواهد آمد.
 
وی در خصوص جامعه آماری این طرح عنوان کرد: تمام آبادی‌های دارای سکنه(دائمی یا موسمی) دارای ۲۰ واحد مسکونی یا بیشتر، جامعه آمارگیری این طرح را تشکیل می‌دهند.
 
قربانیان تصریح کرد: پس از انتخاب آبادی‌های نمونه در هر شهرستان، تعدادی واحد مسکونی نمونه در این آبادی‌ها مشخص خواهد شد و اطلاعات توسط مأموران آمارگیر از طریق مصاحبه مستقیم با خانوار ساکن در واحد مسکونی و یا مطلعین محلی در آبادی جمع‌آوری می‌شود.
 
وی گفت: در اجرای این طرح، بالغ بر ۳۰ نفر به صورت مستقیم از جمله مأمور آمارگیر، مأمور بازبین، کارشناسان آمارگیر و فنی و اجرایی در سطح استان فعال هستند.
 
رییس ستاد اجرایی این طرح آمارگیری در استان درباره اهداف این طرح نیز خاطرنشان کرد: گردآوری آمار و اطلاعات از خصوصیات کمی و کیفی مسکن در روستاهای استان به منظور شناخت ویژگی‌های واحدهای مسکونی اهم از بادوام و کم‌دوام، شناخت ویژگی‌های عمومی روستا و شناخت تغییرات ایجاد شده در واحدهای مسکونی بهسازی شده از مهمترین این اهداف است.
 
وی افزود: همچنین تعیین ویژگی‌های فنی و تخصصی واحدهای مسکونی، تفکیک ویژگی‌های آماری بر حسب فضاهای زیستی و معیشتی و تعیین ویژگی‌های اجتماعی ، اقتصادی و کالبدی از دیگر اهداف اجرای آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی است.
 
قربانیان در پایان نیز همکاری و مساعدت کلیه ادارات‌، سازمان‌ها، فرمانداری‌ها و به ویژه دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای نمونه را در اجرای هر چه بهتر این طرح خواستار شد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..