ذخیره کافی کالاهای اساسی در یزد

معاون اقتصادی استاندار یزد با شاره به ذخیر کافی کالاهای اساسی گفت مردم بابت تأمین نیازهای خود نگران نباشند و خرید اضافی هم نکنند.

به گزارش یزدی نیوزعلی زینی وند در کارگروه تنظیم بازار استان با تأکید بر لزوم نظارت روزانه بر ذخایر کالاهای اساسی افزود: فضای اقتصادی کشور با توجه به رویدادهای نظام بین‌الملل و در آینده بسیار مثبت خواهد بود.

 
وی با قدردانی از تلاش دستگاه‌های نظارتی و امنیتی در برخورد با محتکران کالا، گفت: باید رسیدگی به پرونده‌هایی که کالاهای مکشوفه فسادپذیر دارند، با فوریت رسیدگی شود.
 
معاون استاندار یزد در ادامه در مورد وضعیت لاستیک خودروهای سنگین از سازمان صنعت، معدن و تجارت ( صمت) یزد خواست، با همکاری راهداری ، توزیع لاستیک را سرعت دهند و برای ورود سریع‌تر سهمیه استان از گمرکات بندرعباس تلاش کنند.
 
وی افزود: برای توزیع لاستیک وانت نیسان به پایین و درون‌شهری، سازمان صمت با همکاری اتحادیه‌های توزیع لاستیک و با کمک فرمانداری‌ها ، سازوکار جدیدی تعریف کند .
 
وی در بخشی از این نشست درباره وضعیت توزیع گوشت نیز گفت: در حال حاضر کمیته‌ای برای تنظیم توزیع و قیمت‌گذاری گوشت مرغ تشکیل شد، برای تأمین گوشت قرمز و نحوه توزیع و قیمت‌گذاری آن بر اساس واقعیت‌های بازار باشد.
 
معاون استاندار یزد همچنین با قدردانی از نحوه توزیع گوشت ، برنج و روغن در ماه محرم در میان هیات های مذهبی بر تداوم این کار برای اربعین و در دانشگاه‌ها تأکید کرد.
 
زینی وند افزایش قیمت نان را غیرقانونی عنوان کرد و گفت: هر نوع تغییر قیمت در این بخش ، باید با دستور و ابلاغ کشوری باشد بااین‌حال تلاش‌ها بر تهیه بسته حمایتی است تا شاهد افزایش بالای این کالای مهم نباشیم.
 
وی با اشاره به‌سختی کار نانوایان در شرایط کنونی به دلیل عدم‌تغییر قیمت نان گفت بااین‌حال برخی صنوف این بخش مثل نان فانتزی ، افزایش قیمت داشته‌اند که با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد، هنوز مجوزی برای افزایش صادر نشده است.
 
 
رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان نیز دراین نشست گفت: در حال حاضر ذخیره گندم استان ۵۹ هزار تن ،ذخیره شکر ۱۱ هزار تن ،برنج ۴۵۰۰ تن ،گوشت قرمز ۷۵ تن ،مرغ ۸۰۰ تن و نهاد های دامی مانند ذرت ۱۵۸۰ تن ، جو ۳ هزار تن و سویا ۷۵۰ تن است.
 
علمدار افزود این ذخایر برای تامین نیاز بازار و تعادل بخشی قیمت ها در زمان های مختلف وارد بازار خواهد شد .
 
وی افزود برای تامین نهاده های دامی نیز  از طریق ریل اقدام شود.
 
در این  نشست گزارشی از بازدیدها و نظارت‌ها، وضعیت ذخایر کالاهای اساسی استان همچون گوشت ، نحوه توزیع لاستیک کامیون‌ها و نمایشگاه عرضه مستقیم کالا ارائه شد.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..