رئیس جهاد کشاورزی یزد:

خشکسالی های مداوم موجب کاهش تولید محصولات کشاورزی شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به مسائل مربوط به آب در یزد گفت: خشکسالی های مداوم موجب کاهش تولید محصولات کشاورزی شده است.

به گزارش یزدی نیوزسیدجمال سجادی پور با اشاره به اینکه استان یزد از استان های حساس در خصوص آب است، اظهار داشت: کاهش بارندگی ها و تداوم دو دهه خشکسالی در یزد این استان را با کاهش تولید محصولات کشاورزی و باغی مواجه کرده است.

 
وی با بیان اینکه خشکسالی های مداوم موجب کاهش سطح باغی و زراعی استان شده و بخش عمده ای از کشاورزان با کاهش محصول مواجه شدند به طوریکه زندگی و وضعیت اقتصادی آن ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه خشکسالی ها تنها به کاهش تولید محصولات کشاورزی منجر نشده بلکه خسارات دیگری هم وارد آورده است اضافه کرد: متاسفانه کاهش میزان بارندگی، بحران آبی و تداوم دو دهه پدیده خشکسالی بیش از ۶۲۵ میلیارد تومان زیان در سال زراعی جاری به بخش کشاورزی وارد کرد.
 
وی با بیان اینکه میزان خسارت در شهرستان های استان متفاوت است عنوان کرد: بیشترین آسیب با توجه به وسعت سطح زیر کشت در شهرستان های ابرکوه و خاتم بوده است.
 
سجادی پور اظهار داشت: خشکسالی ها در این شهرستان ها موجب کاهش شدید سطح آبهای زیرزمینی، خشک شدن تعداد زیادی از چاه ها، قنات و چشمه ها همچنین کاهش چشمگیر آب بر اساس لیتر در ثانیه و کاهش بیش از پنج هزار هکتار از سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی در شهرستان خاتم شده است.
 
وی بیان داشت: همچنین در سایر شهرستان ها مانند مهریز و تفت هم به دلیل خشکسالی و بی آبی با کاهش تولید محصول، آفت زدگی باغات و درختان و خسارت جدی به بخش کشاورزی و دامپروری استان شده است به طوریکه حتی برداشت عسل نیز با کاهش ۱۰ درصدی مواجه شده است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به آغاز سال زراعی جدید برای کشاورزان عنوان کرد: امید است در این سال شاهد بارندگی و عاری از خسارت به بخش کشاورزی و دامپروری استان باشیم.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..