مسئول هسته آموزش کارگروه فرهنگی نشست های فرهنگی یزد:

خانواده محوری و مادر محوری در جامعه ما مورد هدف قرار گرفته است

فعال و کارشناس مسائل اجتماعی گفت: دشمن برای نابودی کشور ما، خانواده محوری و مادر محوری را هدف قرار داده است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین رحیمی نسب صبح دوشنبه در جمع مدیران فرهنگی استان  که در شهرداری یزد برگزار شد، اظهار داشت: در مباحث فرهنگی و اجتماعی نهاد خانواده از اهمیت بسیاری برخوردار است به ویژه در کشور ما که بحث خانواده محوری از ابتدا مدنظر قرار داشته است.

 
وی با تشریح اهمیت مباحث مرتبط با خانواده افزود: چند مسئله ای که اکنون به عنوان مسائل مهم در حوزه خانواده مطرح است که از مهمترین آنها می توان به افراد پشت خط ازدواج اشاره کرد.
 
رحیمی نسب عنوان کرد: فراهم نبودن امکانات و شرایط ازدواج در سن ازدواج، مشکلات و تبعات جدی برای جوانان، خانواده ها و جامعه به وجود آورده است.
 
وی عنوان کرد: سیر نزولی ازدواج نیز از دیگر مسائل است به نحوی که هم با مشکل افزایش سن ازدواج مواجهیم و هم هر سال، شاهد افت آمار ازدواج هستیم.
 
رحیمی نسب بیان کرد: در سال ۹۶ در استان یزد ۷ هزار و ۲۰۰ ازدواج انجام شده در حالی که در سال ۹۵، بیش از ۸ هزار ازدواج در استان انجام شده است.
 
وی ادامه داد: افزایش سن ازدواج هم از مشکلات جدی خانواده هاست به نحوی که اکنون متوسط سن ازدواج در کشور برای مردان ۲۹ سال و برای دختران حدود ۲۶ سال است که دنیایی از آسیب ها پشت این مسئله نهفته است.
 
رحیمی نسب خاطرنشان کرد: اگر سن بلوغ را ۱۵ سال در نظر بگیریم و متوسط سن ازدواج را نیز ۲۵ سال در نظر بگیریم، این ۱۰ سال فاصله مشکلات جدی به دنبال دارد که یکی از آنها روزه جنسی در فضای محرک فعلی جامعه ما است.
 
وی در مورد آسیب اجتماعی طلاق نیز خاطرنشان کرد: ۳۵ درصد طلاق ها در پنج سال اول زندگی اتفاق می افتد که تعداد زیادی از طرفین این طلاق ها دیگر به زندگی با روال عادی تن نمی دهند که این امر کاهش جمعیت را نیز به دنبال دارد.
 
رحیمی نسب بیان کرد: همین جمعیت موجود نیز درگیر انواع و اقسام بیماریهاست.
 
وی با بیان اینکه ما دچار یک حمله زیستی شده ایم، عنوان کرد: ما در تغذیه، ورزش، خواب و تفریح سالم و ….، دچار مصائب بزرگی هستیم.
 
کارشناس مسائل اجتماعی تصریح کرد: با همه این موارد آیا باید گفت که در این چند سال روی مسائل اجتماعی و فرهنگی کار نشده است، واقعیت این است که ۱۶ دستگاه روی این مسائل کار کرده اند اما واقعیت این است که در این چند سال، همراهی و همدلی و هماهنگی کافی وجود نداشته است.
 
رحیمی نسب ادامه داد: باید یک برنامه منسجم و مدونی وجود داشته باشد که در این بخش پس از چند سال کار، به نتیجه مطلوب با خروجی ملموس برسیم.
 
وی گفت: واقعیت این است که گذشته از اینکه خودمان خوب کار نکردیم، دشمنان ما خوب کار کرده و روی مباحثی دست گذاشته که به خوبی می تواند جامعه ما را متلاشی کند.
 
مسئول هسته آموزش کارگروه فرهنگی نشست های صبح جمعه، یادآور شد: دشمنان می دانند که ایران خانواده محور و خانواده ها مادر محور هستند، بنابراین به دنبال به لجن کشیدن مادران هستند و در این مسیر از ابزارهای متعددی استفاده می کنند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..