معاون استاندار یزد:

ظرفیت فعالان اجتماعی و فرهنگی به درستی استفاده نشده است

معاون استاندار یزد گفت: ظرفیت فعالان اجتماعی و فرهنگی به درستی مورد استفاده قرار نگرفته است.

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی طالبی در جمع مدیران فرهنگی استان یزد که به میزبانی شهرداری یزد برگزار شد، اظهار داشت: وجه مشترک افرادی که در چنین جلساتی گردهم می آیند، دغدغه های اجتماعی و فرهنگی این افراد است.

 
وی افزود: به اعتقاد من این گردهمایی ها ظرفیت بسیار بالایی است که راهکارها بررسی می شود، اما معتقدم استفاده خوب و مفیدی از این ظرفیت ها صورت نگرفته است.
 
طالبی عنوان کرد: شاید بخشی از دلایل آن این است که گاهی موضوعاتی در دستور کار این جلسات قرار گرفته که خروجی لازم را نداشته است.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بیان کرد: به نظر می رسد ورود به بعضی موضوعات به دلیل اینکه قدرت مانور ما کم است، بازدهی لازم را نداشته است.
 
طالبی یادآور شد: در مواردی نیز موضوعیت مسائل تغییر کرده به عنوان مثال آب یک مسئله اجتماعی بوده اما اکنون به یک مسئله امنیتی تبدیل شده و در چنین فضایی پرداختن به موضوع آب و استفاده از ظرفیت های موجود این جلسات، شاید اثربخشی لازم را نداشته باشد.
 
طالبی ادامه داد: مباحث فرهنگی و اجتماعی به دلیل دایره گسترده ای که دارد و همچنین چارچوب های کمتر محدود کننده ای که دارد، در این جلسات بهتر قابل طرح است و سیستم دولتی نیز آماده همکاری در این زمینه است.
 
وی گفت: اتفاق خوبی که در استان افتاده این است که دستگاه های فرهنگی و اجتماعی استان در یک راستا در حال فعالیت هستند و بر خلاف بسیاری از مقاطع زمانی که خنثی کننده فعالیت های یکدیگر بودند، امروز بسیاری از آنها آماده همکاری در یک راستا هستند.
 
طالبی اظهار داشت: هیئت اندیشه ورز ما اکنون حاضران در جلسات صبح جمعه هستند و طرحی نیز تهیه شده که کار بسیاری روی آن صورت گرفته است.
 
طالبی بیان کرد: اکنون بنا داریم این طرح را در جلسه مشترک کارگروه اجتماعی و کارگروه بانوان و خانواده شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب و سپس اجرا کنیم چراکه معتقدیم این طرح قابل اجراست.
 
وی از تلاشهای انجام شده برای برگزاری این جلسات و طرحهای در دست تهیه و اجرا قدردانی و اظهار امیدواری کرد طرحهای مطرح شده در این جلسات کارایی بیشتری داشته باشد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..