گشایش نمایشگاه عکس همکاری‌های سازمان ملل متحد و ایران در یزد

نمایشگاه عکس و اسناد همکاری‌های سازمان ملل متحد و ایران در ۷۳سال گذشته، در گنجینه فرهنگ و هنر یزد برپا شد.

به گزارش یزدی نیوزمعاون هنری و سینمایی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی یزد گفت: در این نمایشگاه ۶۶عکس و سند تاریخی از حضور شخصیت‌ های برجسته ایران در رویدادهای سازمان ملل متحد، سفر هفت دبیرکل‌ این سازمان به ایران و گزیده‌ ای از طرح‌ های اجرا شده توسط سازمان ملل در ایران به مدت یک هفته در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.

 
دهقان هراتی افزود: مجموعه عکس ها و اسنادی که برای این نمایشگاه انتخاب شده مربوط به آرشیو مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران است.
 
وی افزود: نمایشگاه عکس و اسناد همکاری های سازمان ملل متحد و ایران با هدف اطلاع رسانی درباره حضور و همکاری ایران به عنوان کشوری دوستدار صلح در سازمان های بین المللی از زمان تاسیس جامعه ملل و سازمان ملل متحد برگزار شده است.
 
نمایشگاه عکس و اسناد همکاری های سازمان ملل متحد و ایران پیش از این در شهرهای بوشهر، زاهدان، شیراز، اراک و سنندج برگزار شده است.
 
سازمان ملل متحد سال۱۹۴۵ میلادی تاسیس و جایگزین جامعه ملل شد، این سازمان توسط ۵۱کشور تاسیس و سال ۲۰۱۱میلادی، ۱۹۳ کشور عضو داشت، اعضای آن تقریبا شامل همه کشورهای مستقلی است که از نظر بین‌المللی به رسمیت شناخته شده ‌اند.
 
ایران به‌ عنوان یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد در میان نخستین کشورهایی بود که مرکز اطلاعات سازمان ملل در آن تاسیس و فعالیت‌ های این مرکز در ایران از سال۱۹۵۰ آغاز شد.
 
این فعالیت ها در سال۱۹۸۰ به حالت تعلیق درآمد، سپس در سال۱۹۹۱ دوباره آغاز و از سال۱۹۹۴ به گونه‌ای کامل فعال شد.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..