معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد خواستار شد:

تمرکز کامل استان برای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ضمن تاکید بر ‌ضرورت مشارکت مردم برای پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، خواستار تمرکز کامل دستگاه‌های استان برای پیشگیری از این بیماری شد.

به گزارش یزدی نیوزقرارگاه پدافند زیستی استان با محوریت بررسی اقدامات پیشگیرانه در رابطه با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به ریاست "محمدعلی طالبی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور "محمدصادق طهماسبی" مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و اعضای این قرارگاه در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست با اشاره به اهمیت تاثیرگذاری بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بر سلامت انسان و طیور گفت: هر اتفاقی در این حوزه می تواند ‌بعضا تاثیرات جبران ناپذیری را بر روی اقتصاد مردم به شکل گران شدن محصولات و نیز اقتصاد واحدهای تولید طیور استان در شکل خسارت به این واحدها بگذارد.
"محمدعلی طالبی" از دستگاه‌های استان خواست بیشتر تمرکز، فعالیت‌ها و اقدامات خود را بر روی موضوع پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان قرار دهند تا در این رابطه بتوان اقدامات پیشگیرانه خوبی انجام داد.
وی ضمن تاکید بر ‌ضرورت مشارکت مردم و همراهی اتحادیه مرغداران در رابطه با پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، ادامه داد: خوشبختانه در سال‌ ‌گذشته تجربیات موفقی را از همراهی مردم استان و اتحادیه ها در این رابطه داشتیم.
طالبی افزود: ضروری ‌است اداره کل دامپزشکی و جهاد کشاورزی استان از هم اکنون جلساتی را به طور فعال داشته باشند و ضمن اصلاح فرایندها با واحدهای غیرمجاز پرورش طیور در استان، برخوردهای قانونی ‌لازم انجام شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: لازم است دایره حساسیت جامعه در این رابطه افزایش یابد زیرا جان و سلامتی مردم برای ما بسیار ‌بااهمیت است و شایسته است آموزش‌ ها و هشدارهای لازم و به موقع به مردم برای مقابله و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام شود که صدا و سیما، رسانه ها، شهرداری، شوراهای روستایی و دهیاری ها می توانند در این رابطه اطلاع رسانی لازم را داشته باشند.
طالبی در پایان سخنان خود بر اجرای وظایف دستگاه‌ها در چارچوب دستورالعمل اجرایی مدیریت این بیماری در استان تاکید کرد.
گفتنی است در ابتدای این نشست "‌محمدصادق طهماسبی" مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و ‌"‌علی اکبر حدادزاده" مدیرکل دامپزشکی استان گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلو‌آنزای فوق حاد پرندگان در استان ارائه دادند.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..