نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد:

سیستم‌های گرمایشی خطرساز از مدارس کشور حذف شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: سیستم‌های گرمایشی خطرساز باید از مدارس کشور حذف شود.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با کارکنان آتش نشانی یزد با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در جامعه نسبت به رعایت موارد ایمنی اظهار داشت: تمام مردم در منازل، محلهای کار و مزارع باید نسبت به رعایت موارد ایمنی از جمله در حوزه حریق آگاهی لازم را داشته باشند.

 
وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته در نقاط مختلف کشور اتفاقاتی در زمینه گازگرفتگی به وقوع می پیوست، خاطرنشان کرد: عمده موضوعی که باید در این زمینه و برای جلوگیری از چنین اقداماتی انجام شود، بحث فرهنگ سازی است چرا که بیشتر این حوادث ناشی از عدم اطلاع مردم است.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: به مدارس هم باید حتما سفارش شود که گرمایش آنها به صورت شوفاژی و غیرقابل دسترس باشد که خدای ناکرده برای دانش آموزان اتفاقی نیفتد.
 
ناصری یزدی تصریح کرد: متاسفانه در فصل زمستان برخی وسایل غیراستاندارد در سطح جامعه مورد استفاده و یا فروش قرار می گیرد که این موارد خدای ناکرده می تواند زمینه ای برای ایجاد حریق و مشکل باشد.
 
امام جمعه یزد افزود: نیروهای آتش نشانی هم باید آگاهی و تخصص خود را افزایش دهند و هم در مسائل دینی و اعتقادی و هم در مسائل تخصصی باید مطالعات لازم را داشته باشند تا هر نیروی آتش نشان در طول دوره تخصص و پس از بازنشستگی به عنوان یک کارشناس خبره مورد استفاده قرار گیرد.
 
وی گفت: کار آتش نشانی از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و این که آتش نشانان به دل آتش می زنند که مال و جان مردم را نجات دهند ایثار و در نزد خداوند از جایگاه بسیار والایی برخوردار است.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد به حادثه تروریستی اهواز اشاره کرد و گفت: سربازان و نیروهایی که اقدام به نجات مردم در این حادثه تروریستی کردند ارزش و جایگاه بسیار ویژه ای دارند و مردم همیشه قدردان آنها هستند.
 
رئیس سازمان آتش نشانی یزد هم در ابتدای این نشست در سخنان کوتاهی به هفتم مهرماه روز آتش نشانی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر سازمان آتش نشانی یزد از نظم و انضباط بسیار خوبی برخوردار است و همکاران ما ۲۴ ساعته در حال آماده باش برای خدمت به شهروندان هستند.
 
وی با بیان اینکه ۱۱ ایستگاه آتش نشانی در یزد فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: در راستای ارائه خدمات بهتر و مناسب تر به مردم، اقدامات لازم در راستای بهبود تجهیزات فنی از جمله خرید دو دستگاه بالابر انجام شده است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..