عضو انجمن اقتصاددانان ایران:

سیاست‌ های تیم اقتصادی دولت موجب بروز مشکلات جدیدی شد

عضو انجمن اقتصاددانان ایران با اشاره به ضعف تیم اقتصادی دولت گفت: سیاست‌ های تیم اقتصادی دولت موجب بروز مشکلات جدیدی برای کشور شد.

به گزارش یزدی نیوزعباس علوی راد اظهار داشت: متاسفانه تیم اقتصادی دولت از ضعف مدیریتی برخوردار است و با توجه به اینکه نظر نخبگان و اندیشمندان را مورد توجه قرار نمی دهند در استفاده از دانش و تجربه دیگران نیز بی بهره اند و دچار ضعف هستند.

 
وی با بیان اینکه برنامه ها و سیاست هایی که دولت در اقدامات اخیر خود در پیش گرفت راهگشای حل مشکلات نبود ادامه داد: دولت برای حل مشکل سکه طرح پیش فروش را اجرایی کرد اما اجرای این طرح مشکل جدید به وجود آورد ضمن اینکه مشکل قبلی هم به قوت خود باقی است.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر ضعف های دولت در خصوص حل مشکلات را افزایش نرخ سود سپرده‌ های بانکی برشمرد و عنوان کرد:  در بهمن ماه سال گذشته دولت برای کنترل نقدینگی‌ ها سود سپرده ها را از ۱۵ درصد به ۲۰ درصد افزایش داد که نتیجه آن را امروز می بینیم.
 
وی با انتقاد از سیاست های غیرکارشناسی به ویژه در بانک مرکزی اضافه کرد: این تصمیمات موجب خسارت های میلیاردی به کشور شده که اقتصاد کشور آسیب پذیر می شود.
 
عضو انجمن اقتصاددانان ایران با بیان اینکه سیاست های پولی و ارزی دولت کمکی به حل مشکلات و نوسانات ارزی نکرده است اظهار داشت: متاسفانه زیان قابل ‌ملاحظه‌ای به کشور تحمیل شده و برای جبران آن به منابع مالی نیاز است که مشخص نیست در این شرایط چگونه و از کدام محل تامین خواهد شد.
 
وی با تاکید بر اینکه ترمیم و بازسازی تیم اقتصادی دولت از ضروریات است عنوان کرد: متاسفانه اقداماتی چون تعطیلی صرافی‌ها، تخصیص بدون نظارت ارز برای واردات خودرو و تلفن همراه، قاچاق اعلام کردن معاملات ارزی خارج از سیستم بانک مرکزی، انتشار اوراق و … موجب ایجاد رانت برای رانت‌ خواران و فرصت ‌طلبان شد که در نتیجه به اقتصاد کشور خسارت وارد آمد.
 
علوی راد با اشاره به بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر نشأت گرفتن مشکلات از ضعف مدیریت اظهار داشت: شایسته است هرچه سریعتر دولت در این زمینه اقدامی داشته باشد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..