با هدف توانمندسازی مراکز اورژانس پیش بیمارستانی سراسر کشور؛

کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل در یزد برگزار شد

کارگاه آموزشی و تخصصی پدافند غیرعامل در حوزه تهدیدات زیستی با هدف توانمندسازی مراکز اورژانس پیش بیمارستانی خدمت‌رسان به زائران اربعین حسینی با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در مرکز آموزشی و ملی CBRNE یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز ‌کارگاه آمادگی مراکز اورژانس پیش بیمارستانی  خدمت رسان به زائران اربعین حسینی با حضور "‌محمدصادق طهماسبی" مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، "‌احمد دهقان" رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه یزد در سالن مرکز ملی آموزشی و مهارت آموزی پدافند غیرعامل زنده یاد جوکار (‌CBRNE) ‌یزد برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد در این دوره آموزشى با اشاره به پیشرفت روزافزون تکنولوژى، توسعه زیرساختها و افزایش تولید انواع محصولات شیمیایى صنعتى و خانگى، ضمن برشمردن تهدیدات متصور در این حوزه، خواستار توانمندسازى و ارتقاى پایدارى زیرساختهاى صنایع پر خطر و ‌آموزش به نیروهاى امدادى و عملیاتی و تشکیل تیم هاى واکنش سریع (HAZMAT) در مواقع اظطرارى شد.
طهماسبی خاطرنشان کرد: توسعه صنعتی نباید مسئولان و مردم را از توجه به تهدیدات صنعتی غافل کند و ضروری است پیامدهای این توسعه آسیب سنجی و مطالعه سنجی شود.
کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل در حوزه تهدیدات زیستی با هدف توانمندسازی مراکز اورژانس پیش بیمارستانی خدمت رسان به زائران اربعین حسینی به صورت تخصصی و به مدت سه روز آغاز شده است و با توجه به شاخص بودن استان یزد به عنوان قرارگاه پدافند شیمیایی کشور، این کارگاه آموزشی در روز نخست با نگاه ویژه به تهدیدات شیمیایی با حضور "‌عباس آقابیگلویی" دانشیار و استاد سم شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین اساتید گروه شیمی دانشگاه یزد برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی تکنسین های فوریت های پزشکی مراکز اورژانس کشور خدمت رسان در اربعین حسینی، کارشناسان بهداشت حرفه ای و بهداشت محیط مراکز درمانی استان، رابطین و کارشناسان حوادث و پدافند غیرعامل شبکه های بهداشت و درمان و کارشناسان دستگاه های امدادی همکار در حوزه هاى مختلف پدافند غیرعامل و مدیریت بحران با دستوالعمل های کشوری در حوادث شیمیایی آشنا شدند.
همچنین در روز آخر این کارگاه پرسنل مراکز اورژانس پیش بیمارستانی به صورت تخصصی و عملی با اصول رفع آلودگی و مدیریت صحنه در تهدیدات زیستی آشنا شدند.
گفتنی است از جذابیت های برگزاری این دوره آموزشی کشوری، برگزاری کارگاه عملی در محیط بیابان و کویر یزد ‌می باشد.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..