در نشستی در دانشگاه یزد بررسی شد؛

همکاری دوجانبه دانشگاه یزد و مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل متحد

این همکاری به منظور آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان و محققان، در قالب نمایشگاه عکس و اسناد سازمان ملل متحد در مراکز استان‌های مختلف ایران برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزدر نشستی  ماریا دوتسنکو رییس مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل متحد در ایران و دکتر محمد صالح اولیاء رییس دانشگاه یزد و برخی مسئولان این دانشگاه، در خصوص افزایش همکاری های میان این مرکز با دانشگاه یزد رایزنی کردند.

ماریا دوتسنکو با ارائه برخی از کتابچه های اطلاعاتی مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل متحد گفت: به منظور آشنایی هرچه بیشتر شهروندان ایرانی به خصوص دانشجویان و محققان، نمایشگاه عکس و اسناد سازمان ملل متحد در مراکز استان های مختلف ایران برگزار می شود.
وی افزود: تا کنون این نمایشگاه علاوه بر یزد در شهرهای بوشهر، خرم آباد، زاهدان، اراک و سنندج نیز برگزار شده است.
دوتسنکو با معرفی فعالیتهای مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل متحد در ایران یادآور شد: این مرکز آمادگی لازم برای برگزاری کارگاه های علمی – ترویجی در حوزه فعالیت سازمان ملل متحد، حمایت از دانشگاه یزد برای عضویت در شبکه دانشگاهی زیرمجموعه سازمان ملل متحد و حمایت از دانشجویان برای گذراندن دوره های کارورزی در دفتر سازمان ملل متحد را دارد.
وی همچنین از آمادگی مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل متحد در ایران برای حمایت از کتابخانه دانشگاه یزد و تجهیز منابع و اسناد مورد نیاز این دانشگاه در خصوص مباحث مرتبط با سازمان ملل متحد خبر داد.
رییس دانشگاه یزد نیز با معرفی تاریخچه ای از دانشگاه یزد گفت: دانشگاه یزد در رده بندی دانشگاه های ایران در رده های بین دهم تا دوازهم قرار دارد و از ظرفیت های علمی مناسبی برای تعامل بین المللی برخوردار است.
دکتر محمدصالح اولیاءهمچنین با تشریح فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه یزد در ارتباط با توسعه فناوری های نوین در استفاده از انرژی خورشیدی و صنعت گردشگری با توجه به ثبت جهانی یزد، یادآور شد: این دانشگاه از ظرفیت های قابل توجهی در زمینه تحقیقات علمی بر روی مباحث و اولویتهای بومی برخوردار است.
رییس همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه یزد نیز در این نشست با تشریح ظرفیت های علمی و اولویت های پژوهشی و آموزشی بومی و ملی این دانشگاه از آمادگی برای اختصاص فضای ویژه ای در کتابخانه به اسناد و منابع سازمان ملل متحد خبرداد.
دکتر محمدعلی حداد گفت: آمادگی و ظرفیت های لازم برای برگزاری روز سازمان ملل در دانشگاه یزد و گفت و گو پیرامون همکاری با یونسکو برای برگزاری کارگاه های علمی – ترویجی مرتبط با شهر جهانی یزد وجود دارد و مرکز اطلاع رسانی می تواند در این زمینه بستر لازم را فراهم سازد.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..