مدیرکل بهزیستی استان یزد:

مناسب سازی اماکن تاریخی و گردشگری برای معلولان ضروری است

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به اینکه مناسب سازی اماکن عمومی برای عموم افراد جامعه امری اجتناب ناپذیر است گفت: مناسب سازی اماکن تاریخی و گردشگری برای معلولان باید مورد توجه باشد.

به گزارش یزدی نیوز جلیل عفتی در ستاد هماهنگی و پیگیری اجرای مناسب سازی بهزیستی اظهار داشت: مشکلات معلولان، بیش از آنکه پزشکی باشد، اجتماعی و فرهنگی بوده و اکثر معلولان با مشکلات فیزیکی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری روبرو هستند.

 
وی با بیان اینکه باید باور داشته باشیم که محیط جامعه متعلق به همه است و همه حق استفاده از آن را دارند ادامه داد: مناسب سازی امری اجتناب ناپذیر است و اگر مناسب سازی نباشد، زندگی معلولان دچار مشکل می شود.
 
مدیرکل بهزیستی یزد با تاکید بر اینکه ایجاد شرایط مناسب و رعایت حقوق معلولان، گوشه ای از ادای دین جامعه به این افراد به عنوان شهروندان جامعه است بیان داشت: مناسب سازی همانند حمل و نقل عمومی حائز اهمیت است و شهروندان باید بتوانند از آن استفاده کنند.
 
وی با تاکید بر فرهنگ سازی در خصوص مناسب سازی اماکن عمومی و شهری عنوان کرد: ما باید توجه داشته باشیم حتی در خانه نیز مناسب سازی انجام شود.
 
عفتی با تاکید بر ضرورت مناسب سازی اماکن تاریخی و گردشگری گفت: در تمام دنیا مکان های تاریخی مناسب سازی شده اند اما در کشور ما متاسفانه هنوز به این مهم توجه نشده است.
 
مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به چالش های مناسب سازی در شهر یزد گفت: ما در یزد با چالش های مناسب سازی در فاز اجرا روبرو هستیم و تا زمانیکه این مسائل به عنوان باور و اعتقاد مردم شکل نگیرد مشکل حل نخواهد شد.
 
وی افزود: باید از همین الان الفبای مناسب سازی را به عنوان یک آموزش در کتاب های درسی وارد کنیم تا این مسئله به عنوان یک باور و اعتقاد در فرزندانمان شکل گیرد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..