پیش‌بینی کاهش قیمت گوجه فرنگی و سیب‌زمینی در بازار میوه یزد

رییس اتحادیه میوه و تره بار یزد از احتمال کاهش قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی تا پایان هفته جاری خبر داد و ممنوعیت صادرات سیب‌زمینی را نیز برای کنترل قیمت این محصول ضروری خواند.

به گزارش یزدی نیوز«حسین مشرف» از احتمال کاهش قیمت سیب زمینی و گوجه فرنگی تا پایان هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: تا پایان هفته می‌توان به دنبال تاثیر ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی، کاهش قیمت این محصول تا حدود کیلویی یک‌هزار تومان را انتظار داشت هرچند که در حال حاضر نیز قیمت‌ این محصول ۵۰۰ تومان کاهش یافته است.

 
وی افزود: در حال حاضر گوجه درجه یک در میدان میوه و تره‌بار یزد با قیمت ۴۰۰۰ تومان و گوجه درجات پایین‌تر تا ۳۰۰۰ تومان و در بازار میوه با ۳۰ درصد افزایش قیمت عرضه می‌شود . 
 
این مسئول در رابطه با لازمه توقف صادرات سیب‌زمینی برای کنترل قیمت این محصول نیز تصریح کرد: در حال حاضر سیب‌زمینی در میدان ۳۵۰۰ و در بازار حدود ۴۵۵۰ تومان عرضه می‌شود که با افزایش واردات این محصول از شهرهای همدان، فارس، اردبیل، آباده و فریدان اصفهان، انتظار کاهش قیمت این محصول را خواهیم داشت . 
 
وی ادامه داد: البته با کاهش کشت این محصول در حال حاضر سیب‌زمینی در میادین میوه و تره‌بار نیز کم است اما هم‌زمان با شروع کشت پاییزه تا اواخر هفته‌ی جاری، میزان عرضه آن بیشتر و قیمتش نیز با روند کنونی کاهش خواهد یافت . 
 
مشرف در رابطه با افزایش قیمت هندوانه در بازار نیز بیان کرد: این محصول نیز تا پایان هفته از دیگر شهرها وارد  استان شده و کاهش قیمت آن را انتظار داریم، البته در حال حاضر نیز با قیمت ۵۰۰ تا ۱۱۵۰ تومان در میدان تره‌بار عرضه می‌شود.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..