رییس میراث فرهنگی ابرکوه:

تبدیل ابرکوه به ابرقدرت گردشگری، زیرساخت سرمایه‌گذاری می‌خواهد

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ابرکوه گفت: با فراهم کردن زیرساخت‌های شهری جهت دعوت از سرمایه‌گذاران می‌توان ابرکوه را به‌ مقصد و ابرقدرت گردشگری تبدیل کرد .

به گزارش یزدی نیوز«مجاهد کرباسی» به مناسبت روز جهانی گردشگری، اظهار کرد: ابرکوه یکی از شهرهای نمونه گردشگری کشور و دارای ۱۶۲ هکتار بافت تاریخی ثبتی و ارزشمند است . 

 
وی ابراز کرد: شهرستان ابرکوه دارای شش روستای هدف گردشگری، پنج منطقه نمونه گردشگری، آثار تاریخی ارزشمند از جمله قلاع و سایت‌های تاریخی دوره ساسانی، خانه‌های تاریخی، سرداب‌ها، یخچال‌های خشتی و مسجد جامع، همچنین آثار طبیعی از جمله سرو ۴۵۰۰ ساله، چشمه آب‌ترش، کوه پنج‌انگشتی، تپه‌های رنگی، سنگواره‌های کوه چکو و چشمه آب‌شور است . 
 
کرباسی بهره‌برداری از ۹ اقامتگاه بومگردی، دو اقامتگاه سنتی، یک سفره‌خانه و رستوران سنتی، دو مجتمع و رستوران بین‌راهی، یک خانه مسافر، اولین تاکسی گردشگری در بین شهرستان‌های استان، راه‌اندازی کمپ کویر‌نوردی را از جمله اقدامات صورت گرفته توسط بخش خصوصی با حمایت‌های دولتی از سال ۹۴ تاکنون برشمرد . 
 
وی همچنین از راه‌اندازی دو اقامتگاه سنتی سه ستاره و سه بومگردی توسط بخش خصوصی در آینده‌ای نزدیک در راستای تامین زیرساخت‌های گردشگری شهرستان خبر داد . 
 
این مسئول تصریح کرد: با تخصیص اعتبارات دولتی مسیر گردشگری محله پشت آسیاب و دروازه میدان که به ترتیب با توجه به قرار داشتن در مجاورت سرو کهنسال ابرکوه و همچنین مجموعه پردیسان(مجموعه تاریخی آقازاده) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان و پایگاه پژوهشی احیا شد . 
 
کرباسی خاطرنشان کرد: در حوزه مذهبی نیز آیین‌هایی همچون جوش دور با شماره ۵۴۴، شَدًه بندی و شَدًه‌گردانی با شماره ۱۱۰۷ و زنجیرزنی جفتی با شماره ۱۱۱۳ در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شده است . 
 
وی همچنین گیوه‌دوزی، قفل‌سازی، چنته بافی و عارسُک جلی را از جمله صنایع‌دستی دانست که به ثبت ملی رسیده است . 
 
رییس میراث فرهنگی ابرکوه با اشاره‌ی مختصر به ویژگی‌های خاص و ممتاز ابرکوه، از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری دعوت کرد تا برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال و کسب درآمد پایدار این منطقه را انتخاب کنند . 
 
وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان و فراهم کردن زیرساخت‌های شهری، ابرکوه را بتوان به‌ عنوان مقصد گردشگری و به گفته مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی کشور به ابرقدرت گردشگری تبدیل کرد . 
 
کرباسی در پایان حضور مستمر در نمایشگاه‌های گردشگری بین‌المللی، سمینارها، برگزاری تورهای اینفور و استفاده از ظرفیت رسانه را یکی از راه‌های مطرح شدن ابرکوه در سطح کشور و جهانی دانست که در سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه‌ها صورت گرفت . 
 
منبع :ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..