مدیر کل ارشاد یزد تاکید کرد:

لزوم بازشناسی روستاهای فرهنگی استان یزد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تاکید بر لزوم بازشناسی روستاهای فرهنگی استان به عنوان جاذبه‌هایی فرهنگی، گفت: روستاهایی مانند منشاد، شهواز، ندوشن و شمسی باید بازشناخته شوند تا فضاهای تاریخی، سنتی و طبیعی این مناطق به عنوان ظرفیت‏‏های فرهنگی معرفی شوند .

به گزارش یزدی نیوز«مجید جوادیان‌‏زاده» با اشاره به ارتقای تجربیات فرهنگی استان با ایجاد اولین گذر فرهنگ و هنر کشور در شهر یزد، اظهار کرد: به دنبال ایجاد این گذر فرهنگی، شیوه‌‏نامه‌ای توسط وزارت ارشاد با جنبه اقتصادی و مالی این گذرها ارائه شد که براساس آن استان ‎ ها باید با هدف ‎ گذاری مشخصی این قبیل گذرها را ایجاد کنند . 

 
وی در مورد ارائه تسهیلات به مجریان طرح‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در استان نیز تصریح کرد: افراد برای تبدیل هر نوع فضا تاریخی به فضای فرهنگی می‌توانند از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تسهیلات دریافت کنند چرا که این گونه فعالیت‌ها از نیازهای استان محسوب می‌شود . 
 
این مسئول با تاکید بر لزوم بازشناسی روستاهای فرهنگی استان به عنوان جاذبه‌هایی فرهنگی، گفت: روستاهایی مانند منشاد، شهواز، ندوشن و شمسی باید بازشناخته شوند تا فضاهای تاریخی، سنتی و طبیعی این مناطق به عنوان ظرفیت‏‏‌های فرهنگی معرفی شوند . 
 
وی ادامه داد: اولین گذر فرهنگی روستایی کشور نیز در روستای منشاد شهرستان مهریز با مدیریت فرهنگی مردم این روستا ایجاد شد که از جمله اقدامات آن می‏‏‌تواند بازشناسی جشن گلاب‏‏گیری در این روستا به عنوان جاذبه‌ای فرهنگی باشد . 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..