برنامه‌ریزی برای برپایی مانور عظمت و اقتدا در اربعین حسینی؛ دانشجویان یزدی در کربلا موکب برپا می‌کنند

اعزام دانشجویان علاقه‌مند جهت شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی با شروع به کار ستاد دانشجویی اربعین حسینی استان یزد سازماندهی می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزراهپیمایی عظیم اربعین حسینی که هرساله در روزهای نزدیک به اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) برگزار می‌شود و در روز موعود به اوج عشق و ارادت شیفتگان می رسد، با برنامه‌ریزی‌های متولیان مردمی و با همکاری سازمانهای مسئول در حال شکل گیری است.

 
شکل‌‌گیری و برگزاری  مانور بزرگ اربعین که شاید عظیم‌ترین تهاجم فرهنگی به دشمنان دین محسوب می‌شود موجب به پای کار آمدن نیروی عظیم مردمی را شده که باعث برکاتی در گسترش این حرکت عظیم فرهنگی است.
 
در این بین مسئله آسان شدن اعزام دانشجویان درحال تحصیل چه در قالب کاروان‌های دانشجویی و چه در قالب اعزام‌های شخصی مسئله‌ای است که دغدغه این روزهای فعالان فرهنگی و دانشجویان مرتبط با این موضوع گشته است.
 
هزینه‌های لازم اعزام، خروج دانشجویان مشمول، سازماندهی دانشجویان، تامین اسکان و خوراک و عوامل دیگر باعث شده است که قرارگاه نور بسیج دانشجویی استان یزد همزمان با شروع سال تحصیلی همت خود را به کار گرفته و با کمک بسیجیان فعال در این حوزه، مقدمات را فراهم کند.
 
محمود خاکی مسئول اعزام دانشجویان ستاد اربعین حسینی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اعلام خبر شروع فعالیت‌های مربوط به تسهیل‌سازی و برنامه‌ریزی اعزام دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی اظهار داشت: ستاد دانشجویی اربعین با تشکیل چهار رکن تشکیلاتی در صدد اجرایی کردن برنامه‌ریزی‌ها است.
 
وی با تصریح فعالیت‌های این ستاد در قالب ارکان اعزام، برپایی و تامین تجهیزات موکب، تسهیل‌سازی مجوز خروج و جذب نذورات لازم از جزییات آنها گفت و ادامه داد: در بحث اعزام در حال ایجاد هماهنگی در جهت تشکیل کاروان‌ها، تعیین تواریخ مربوط، تامین اتوبوس و تامین محل اسکان در کشور عراق هستیم.
 
"موکب دانشجویان حسینی ایران" با مشارکت دانشجویان یزدی در کربلا برپا میشود
 
وی درباره موکب دانشجویی هم گفت: این موکب با نام "موکب دانشجویان حسینی ایران" و با همت سازمان بسیج دانشجویی کشور و همچنین دانشجویان در شهر کربلا و در نزدیکی بارگاه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تاسیس می‌شود که محل اسکان حدود پنج هزار دانشجوی اعزامی است.
 
خاکی همچنین درباره تامین موارد لازم از قبیل غذا و تجهیزات استراحتی و… در این موکب گفت: با صحبت‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته بحث تجهیز وسایل پذیرایی از قبیل چای، آب و… جهت پوشش دهی پنج هزار دانشجوی اعزامی توسط دانشجویان یزدی تامین می‌شود و مابقی مباحث با وجود همت دانشجویان دیگر استانها و وجود خیرین بزرگوار در حال تامین است.
 
وثیقه سه میلیونی برای خروج دانشجویان از کشور نیاز نیست
 
موضوع مجوز خروج مسئله دیگری است که خاکی آن‌ را مسئله‌ای به دور از نگرانی دانست و افزود: با وجود هماهنگی‌ها و همکاری‌های صورت گرفته از سالهای پیش در بین نهاد‌هایی همچون عتبات عالیات، سازمان بسیج دانشجویی کشور و سازمان نظام وظیفه این مرحله حل شدنی است و دانشجویان می‌‌توانند همزمان با اعلام این ستاد مستقر در همه دانشگا‌ه‌های استان و اطلاع‌رسانی از طریق وبگاه‌ها و فضای مجازی اعلام شده اقدام به ثبت نام نمایند.
 
با وجود سامانه‌های موجود و تاییدیه‌های لازم جهت اعزام و تسهیل سازی در امر خروج دانشجویان مشمول اما هنوز برخی از دانشجویان اقدام به واگذاری وثیقه سه میلیون تومانی می‌کنند که خاکی درباره آن تصریح کرد: هماهنگی‌‌ها صورت گرفته و نیازی به واگذاری وثیقه نیست. تنها دانشجویان لازم است منتظر اعلام زمان ثبت نام و طی کردن مراحل باشند.
 
تلاش برای جذب کمک خیرین و مسئولان جهت اعطای وام با دانشجویان
 
وی که هزینه حدودی اعزام برای هر دانشجو را از ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان اعلام کرد، گفت: وجود نذورات و جذب خیرین جهت تامین نیازهای موکب و محل اسکان دانشجویان به عنوان اولویت اول و کمک مالی به دانشجویان در قالب وام‌های قرض الحسنه و وام‌های بلاعوض اهمیت فراوانی دارد و ما در صدد جذب و مذاکره با خیرین هستیم.
 
مسئول اعزام دانشجویی ستاد اربعین حسینی استان یزد با درخواست از خیرین بزرگوار یزدی جهت مشارکت در هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن این مانور عظیم حسینی گفت: در سال گذشته از لحاظ میزان اعزام به نسبت جمعیت، استان یزد در رتبه اول ایستاد و ان شاالله امسال هم با همت خیرین عزیز و همکاری هرساله دانشگاه‌ها این رشد ادامه پیدا خواهد کرد.
 
در پایان خاکی با بیان اینکه در حدود ۵۰ دانشجو در این طرح فعالیت می‌کنند از همکاری دانشگاه‌ها از جمله مسئولان و اساتید بزرگوار جهت تامین کمبودهای موجود مالی، ابزاری و تبلیغاتی و ایجاد شور و اشتیاق در دانشجویان تشکر کرد و همکاری آنان را در سال جدید خواستار شد.
 
راهپیمایی عظیم حسینی تنها به عنوان یک راهپیمایی معمولی و معنوی قلمداد نمی‌شود بلکه برکتی به اندازه تمدن‌سازی اسلام دارد و در حالیکه تمام مسئولین امر از دانشگاهیان، اساتید و تا مسئولین دولتی از این مسئله آگاهی دارد اما خالی از لطف نیست که تکرار کنیم تلاش در جهت رفع کمبود‌ها و تسهیل‌سازی وظیفه همگان است.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..