نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد:

لزوم رسیدگی بیشتر به محرومان در شرایط پرتلاطم اقتصادی

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با حضور در منزل تعدادی از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد از نزدیک مسائل و مشکلات آنان را موردبررسی قرارداد.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در این دیدارها که در قالب طرح مفتاح الجنه برگزار شد گفت: آیات و روایات فراوانی در مورد اهمیت خدمت‌رسانی به محرومان و جایگاه کار خیر و انفاق آمده است.

 
وی با اشاره به لزوم رسیدگی بیشتر به محرومان در شرایط پرتلاطم اقتصادی کشور افزود: نیازمندان و مستضعفان جامعه نباید در وضعیت کنونی تحت فشارهای اقتصادی قرار گیرند و ضرورت دارد مسئولان با همدلی و همراهی به اقشار نیازمند کمک کنند .
 
محسن علیزاده، مدیرکل کمیته امداد استان یزد نیز گفت: هم‌اکنون ۳۷ هزار مددجوی تحت حمایت در استان یزد با جمعیت ۲۰ هزار و ۱۴۰ خانوار از خدمات مختلف کمیته امداد بهره‌مند می شوند.
 
وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح مفتاح الجنه و دیدار مسئولان و خیران از محرومان بیان کرد: کمیته امداد به عنوان متولی امور محرومان جامعه در جهت احیای سنت علوی و ایجاد فرصت برای بسیاری از مسئولان خیراندیش و نیکوکار که علاقه و زمینه چنین دوستی‌ها و هم‌نشینی‌هایی رادارند طرح مفتاح الجنه را تهیه و اجرا می‌کند تا به واسطه آن الفت و دوستی بین محرومان و مسئولان برقرار شود.
 
وی با اشاره به تنوع ارائه خدمات توسط کمیته امداد به نیازمندان گفت: ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و کارگشایی به مددجویان باهدف توانمندسازی آنان، پرداخت کمک معیشت به مددجویان، ارائه خدمات حقوقی، کمک به رفع سوءتغذیه مددجویان، کمک به پرداخت هزینه درمانی و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی، پرورشی و تربیتی به مددجویان، پرداخت بیمه اجتماعی مددجویان، کمک به خرید، ساخت، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویی، کمک به امر ازدواج مددجویان، کمک به هزینه تحصیلی دانش آموزان و شهریه دانشجویان تحت حمایت ازجمله خدمات این نهاد به مددجویان تحت حمایت استان یزد است.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..