سفیر اسپانیا مطرح کرد:

زمینه‌سازی مشترک با هدف توسعه مبادلات اقتصادی یزد و اسپانیا

سفیر اسپانیا در سفر خود به استان یزد با اشاره به سابقه فعالیت‌های مشترک دو کشور مطرح کرد: زمینه‌سازی و تعامل با هدف توسعه مبادلات اقتصادی یزد و اسپانیا در حال انجام است .

به گزارش یزدی نیوز «ادواردو لوپز بوسکتس» در نشستی که به همین منظور با «علی زینی وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد داشت، گفت: یزد بر مبنای ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف دارد به عنوان یکی از شهرهای مهم ایران در توسعه همکاری‌ها از سوی اسپانیا محسوب می‌شود . 

 
وی افزود: با حضور در یزد فرصت بازدید از مناطق گردشگری و بافت تاریخی شاخص این شهر فراهم و زیبایی‌های قابل توجه و ارزشمندی در این منطقه وجود دارد . 
 
بوسکتس اظهار کرد: از قابلیت‌های صنعتی به ویژه واحدهای تولید سرامیک و فولاد در یزد نیز بازدید‌های انجام و مذاکراتی با تولیدکنندگان و تجار یزدی در این سفر صورت پذیرفته است . 
 
وی افزود: با بررسی هدفمند و رایزنی های متقابل زمینه های همکاری یزد و اسپانیا به نتایج موثری می رسد و نه تنها در صنعت سرامیک و ماشین آلات بلکه در موضوع حفاظت از اماکن تاریخی نیز می توان به مذاکره پرداخت . 
 
سفیر اسپانیا در ایران بیان کرد: یکی از مسئولیت‌های ما در سفارت اسپانیا بهبود روابط تجاری است تا برای توسعه سرمایه گذاری زمینه‌سازی و توافق لازم صورت پذیرد . 
 
«علی زینی وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد نیز گفت: اتحادیه صادرکنندگان و اتاق بازرگانی یزد با بخش دولتی هماهنگ و به نمایندگی از استان مذاکرات خود را با سفارت تا رسیدن به تصمیم های مناسب پیش خواهند برد . 
 
وی افزود: اکثریت بخش های تولیدی از جمله فولاد، معادن، بازرگانی ،صادرات و گردشگری با  تشکل های تخصصی و فعال توانمند آماده مذاکره و همکاری با بخش های مختلف و مورد توجه از سوی کشور اسپانیا هستند . 
 
معاون استاندار در پایان خاطرنشان کرد: استقبال و تسهیلات جذاب و مناسب مبتنی بر ظرفیت های قانونی در یزد برای اسپانیا و سایر کشورهای آماده همکاری وجود دارد و می توان با تقویت روابط رسیدن به تفاهم نامه های عملیاتی را پیگیری کرد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..