معاون اقتصادی استاندار یزد :

حضور تشکل های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه کشور نیجریه در آبان ماه سالجاری

معاون اقتصادی استاندار یزد :ظرفیت های بالای استان بستر مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی وگردشگری یزد و نیجریه است.

به گزارش یزدی نیوزسفیر ایران در نیجریه در دیدار با ‌معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد گفت: با توجه به توانمندی‌ها، زمینه علاقه‌مندی نیجریه برای توسعه همکاری‌های بازرگانی و سرمایه گذاری را در استان بیشتر کرد.

 
‌مرتضی رحیمی زارچی افزود: عمده‌ کالاهای وارداتی نیجریه ماشین‌آلات، مواد معدنی ، کالاهای مصرفی و صنایع غذایی است که در واردات ماده معدنی روی و محصولات کنجدی آماده توسعه مبادلات با یزد است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز با بیان اینکه مدیریت ارشد استان علاقه‌مند به توسعه ارتباط و همکاری‌ با کشورهای دنیا به‌ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی است، از آمادگی یزد برای افزایش همکاری با نیجریه خبر داد.
 
علی زینی وند افزود: در استان ‌بیش از ۸۰۰ نوع کالای متنوع‌ از جمله برخی برندهای معروف تولید می‌شود و این آمادگی وجود دارد که در حوزه‌های اقتصادی، ‌صنایع غذایی، کاشی و سرامیک، صنایع دستی، معادن و صنایع نساجی با قاره آفریقا و نیجریه همکاری‌ها را توسعه دهیم.
 
معاون استانداری یزد گفت: با توجه به ‌ثبت جهانی یزد ۱۸ تیرماه ۱۳۹۶ در سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو)، ظرفیت‌های معدنی و جوار معدنی زیادی در استان وجود دارد.
 
وی از یزد به عنوان بزرگترین استان تولیدکننده کاشی و سرامیک ایران یاد کرد و یادآور شد: در این منطقه علاوه بر تولید محصولات با کیفیت، امانتداری و صداقت مردم آن در امر تولید ‌و معامله، ظرفیت ‌های فراوانی برای همکاری با کشورهای خارجی فراهم است.
 
زینی وند گفت: یکی از ‌خلاهایی که در حوزه صادرات وجود دارد یافتن بازار فروش مناسب با نگاه بین المللی و بازاریابی دقیق برای یافتن مشتری ‌است، اگر این بازار وجود نداشته باشد تولید کالا یا محصول، فایده لازم را نخواهد داشت.
 
وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به برگزاری نمایشگاه بین المللی در نیجریه در آبان ماه سالجاری  شاهد افزایش همکاری های یزد و این کشور در حوزه‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری خواهیم بود.
 
کشور نیجریه در غرب آفریقا قرار دارد که با بیش از ۱۹۵ میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین کشور این قاره به شمار می‌رود.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..