یک مقام قضایی تاکید کرد:

لزوم تشکیل واحد‌های مشاوره‌ای در کنار محاکم قضایی برای کاهش جمعیت کیفری

دادستان عمومی و انقلاب مهریز گفت: با ایجاد واحد‌های مشاوره در معیت محاکم کیفری، جزایی و انقلاب می‌توان در جهت حبس‌زدایی و استفاده حداکثری و منطقی از مجازات‌های جایگزین حبس، گام های مؤثری برداشت .

به گزارش یزدی نیوزمهدی حسن پور» در جلسه کاهش جمعیت کیفری، استفاده از نظرات نماینده‌های ناجا، مددکاران و مشاوران حقوقی در پرونده‌های مستلزم حبس را در قالب ایجاد واحد های مشاوره را خواستار شد و ابراز کرد: با هدف کاهش جمعیت کیفری، در مراکز استان‌ها پس از صدور کیفر خواست و تا قبل از صدور رای نظرات مشورتی مشاوران این واحد اخذ شود.

 
وی تصریح کرد: با تشکیل این واحد‌های مشاوره در پرونده‌های مستلزم حبس پس از مصاحبه و بررسی همه جانبه شخصیت متهم، شرایط ارتکاب جرم، شرایط بزه دیده و خانواده آنان مشاورین این واحد باید نظریه مشورتی خود را در خصوص نوع مجازات جایگزین حبس ارائه دهند تا قاضی محکمه به بهترین روش با رویکرد اصلاحی و اثرگذار با استفاده از این نظریات مشورتی آراء جایگزین حبس صادر کند.
 
این مقام قضایی با اشاره به سیاست‌های نظام و استفاده حداقلی و توام با منطق جزایی از حبس، گفت: با تاکید و فرمان مقام معظم رهبری(مدظله‌عالی) و توجه و اهتمام قوای سه‌گانه در این خصوص، با ارائه لوایح قضایی از طرف قوه قضائیه و تصویب آن‌ها در قالب قوانین آیین دادرسی کیفری و مجازات اسلامی و پیش‌بینی نهاد‌های جایگزین حبس، رسالت قوای سه‌گانه در راستای اجرای این قوانین شروع شده است . 
 
وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان و کمیته کاهش آمار زندانیان با تمام قوا و در راستا اجرای هر چه بهتر این سیاست پیش می‌رود و نشست‌ها و جلسات متعددی را در جهت ارتقاء کمی و کیفی این اصل تشکیل داده و تصمیمات راهبردی و مؤثری را اتخاذ کرده است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..