مدیرکل آموزش و پرورش یزد:

دیدگاه خانواده‌ها نسبت به اولویت‌های آموزشی باید تغییر کند

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر این‌که همه بر ضرورت نیاز آموزش و پرورش به تحول تاکید دارند گفت: دیدگاه خانواده‌ها نسبت به اولویت‌های آموزشی باید تغییر کند .

به گزارش یزدی نیوز«عباسعلی دانافر» در دیدار مدیران آموزش و پرورش استان یزد با آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد که به مناسبت ایام بازگشایی مدارس صورت گرفت، با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: مهمترین رویکرد آموزش و پرورش در استان این است که همه تلاش کنیم و در مسیر تحقق سند تحول بنیادی حرکت نموده و به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کنیم .

 
وی با تاکید بر این‌که همه به صورت یک نظر بر نیاز آموزش و پرورش به یک تغییر و تحول تاکید دارند افزود: مسیر آموزش و پرورش مسیر روشنی است و با توجه به وجود سند تحول می‌دانیم که کجا هستیم و باید به کجا برسیم .
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر این‌که رسیدن به اهداف این سند در کوتاه مدت نیست و برنامه بلندمدتی است،گفت: یکی از مهمترین رویکردهای سند تحول و در واقع عصاره این سند این است که خروجی مدارس و نظام آموزشی ما خروجی مثبت و مطلوبی نیست .
 
دانافر ادامه داد: از نظر سند تحول مدرسه و نظام آموزشی ما باید دگرگون شود و از یک نظام آموزشی که بیشتر به دنبال آموزش علم هست به نهادی تبدیل شود که به تربیت چند بعدی دانش‌آموزان تاکید داشته باشد و مدرسه ما باید به یک نهاد اجتماعی تبدیل شود که فرزندان ما را در ساحت‌های شش گانه به صورت متوازن تربیت کنیم .
 
وی با اشاره به این‌که تربیت عالم به تنهایی نمی‌تواند نیاز جامعه را پاسخگو باشد گفت: ما باید فرزندانی دین‌‌دار، شهروندانی مشارکت‌پذیر و اهل مدارا و اعتدال تربیت کنیم و اخلاق مداری در وجود آنها به صورت کامل وجود داشته باشد و سیاست وزارت آموزش و پرورش این است که در تدوین تمامی برنامه‌‌ها رویکرد فرهنگی و تربیتی مد نظر قرار گیرد .
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: در این زمینه ما ابتدا نیاز داریم که نگرش خانواده‌ها را نسبت به اولویت‌های آموزشی و فعالیت‌های نظام آموزشی کشور تغییر دهیم و سپس به اجرای برنامه‌هایی که در این زمینه وجود دارد حرکت کنیم .
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..