آغاز اجرای نمایش میدانی «گفت و گوی آب» در ابرکوه

نمایش چند رسانه‌ای «گفت وگوی آب» به کارگردانی حجت‌الاسلام حسین فلاح‌زاده با همکاری حوزه هنری یزد در ابرکوه در حال اجرا است .

به گزارش یزدی نیوز«محمدصالح کوچک زاده» اظهار کرد: هم‌زمان با دهه دوم محرم، اجرای نمایش میدانی «گفت وگوی آب» با موضوع سیره و شخصیت والای علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) از ۱۳ محرم در شهرستان ابرکوه آغاز شد .

 
وی افزود: این نمایش چند رسانه‌ای به نویسندگی و کارگردانی حجت‌الاسلام حسین فلاح‌زاده ـ‌کارشناس ارشد ادبیات نمایشی‌ـ گوشه‌ای از واقعه کربلا از جمله ماجرای امان‌نامه شمر برای حضرت ابوالفضل (ع) و برادرانش در شب عاشورا و همچنین ولادت، وفاداری، ولایت‌پذیری، جوانمردی، سقایی، شجاعت و پاسداری از حریم اهلبیت (ع) تا شهادت آن حضرت را روایت می‌کند .
 
رییس حوزه هنری یزد،‌گفت: این اثر با مشارکت حوزه هنری یزد به همت حجت‌الاسلام فلاح‌زاده امام جماعت مسجد کوثر ابرکوه و همکاری بچه‌های مسجدی و فعالان فرهنگی با بهره‌گیری از توان و تخصص عوامل بومی تولید شده است .
 
این مقام مسئول با بیان این‌که مراحل تمرین و آماده‌سازی دکور و سکوی تماشاگران، بعد از ماه مبارک رمضان شروع شد، ادامه داد: در تدوین و نگارش این اثر از نظرات، پیشنهادها و دیدگاه‌های صاحب‌نظران و کارشناسان مذهبی و هنری از جمله حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده ـ‌کارشناس برنامه تلویزیونی زلال احکام‌ـ استفاده شده است .
 
کوچک‌زاده تصریح کرد: این نمایش چندرسانه‌ای تلفیقی از صوت، نور، فیلم، انیمیشن و جلوه‌های ویژه با نقش‌آفرینی بازیگران است .
 
وی با بیان این‌که این نمایشنامه در سال ۹۶ رتبه برتر ششمین جشنواره هنر آسمانی قم را کسب کرده، گفت: حدود ۸۰ بازیگر و هنرور بومی در اجرای آن حضور دارند که نیمی از آن‌ها نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند .
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..