با عملیات تیم امداد و نجات کوهستان تفت و واکنش سریع هلال احمر استان یزد :

کوهنورد مفقود شده در کوه ارنان، نجات یافت

سرپرست معاونت امداد و نجات هلال احمر یزد گفت: کوهنوردی که یکشنبه هفته جاری در ارتفاع های کوه ارنان شهرستان مهریز مفقود شده بود با تلاش امدادگران هلال احمر نجات یافت.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ محمد زارع سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت  : روز گذشته ساعت ۱۴ در تماس با سامانه ۱۱۲ هلال احمر استان، مفقود شدن یک کوهنورد در ارتفاع های کوه ارنان گزارش شد.

وی اظهار داشت: بلافاصله ۲ تیم (امداد و نجات کوهستان تفت  و تیم واکنش سریع استان) متشکل از ۹ نفر با تجهیزات لازم به منطقه اعزام شدند و عملیات جست و جو از ساعت ۱۵ و سی دقیقه روز گذشته/ یکشنبه/ آغاز و تا چهار بامداد امروز ادامه داشت.

سرپرست معاونت امداد و نجات هلال احمر یزد ادامه داد: سرانجام پس از ساعت ها تلاش، امدادگران، کوهنورد مفقودی را پیدا و به محل امن منتقل کردند.

وی خاطرنشان کرد: ۲ کوهنورد یاد شده، قصد صعود به کوه ارنان را داشتند که یکی از کوهنوردان، دچار آسیب می شود و پس از تماس با ۱۱۲ تیم عملیات هلال احمر، نامبرده را به پایین کوه انتقال و به مراکز درمانی منتقل می کنند.
زارع از مردم خواست در صورت نیاز امدادی با سامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند.

ارنان، کوهی منفرد و یکی از تک کوه‌های نادر ایران مرکزی است که در دشت گسترده ارنان یزد سر برافراشته است.
این کوه در فاصله ۱۰۰ کیلومتری مرکز یزد واقع شده، ارتفاع آن ۸۴۰متر و محیط آن حدود ۲۵ کیلومتر است. 
کوه تاریخی ارنان از جمله جاذبه های تاریحی و طبیعی یزد محسوب می شود که در سال ۱۳۷۸ با شماره ثبت ۲۳۶۱ بعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

بخش نظردهی بسته شده است..