پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد ریال کمک معیشتی به مددجویان استان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان:14 هزار و 879 خانوار با جمعیت 22 هزار نفر معیشت بگیر تحت حمایت هستند.

به گزارش یزدی نیوز،معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گفت: درشش‌ماهه نخست امسال ۱۸ میلیارد و ۶۰۲ میلیون تومان کمک معیشت به جامعه هدف تحت حمایت پرداخت شد.

جمال پور افزود:معیشت ماهیانه پرداختی به مددجویان تحت حمایت ترکیبی از کمک معیشت تخصیصی کمیته امداد و همچنین کمک واریزی از محل هدفمندی یارانه‌ها است و مددجویان تحت حمایت علاوه بر این کمک‌ها یارانه دولت را نیز دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد:خانوار های یک نفره تحت حمایت ماهیانه ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان، دونفره ۲۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان، سه‌نفره ۳۶۰ هزار تومان، چهارنفره ۴۶۶ هزار و ۵۰۰ تومان و پنج‌نفره به بالا ۵۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان کمک معیشت دریافت می‌کنند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان  با اشاره به اینکه بیشتر مددجویان معیشت بگیر تحت حمایت را افراد سالمند تشکیل می‌دهند گفت:بیش از ۳۷ هزار مددجوی نیازمند در قالب ۲۰ هزار و ۱۴۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند و از این تعداد ۱۴ هزار و ۸۷۹ خانوار با جمعیت ۲۲ هزار نفر معیشت بگیر تحت حمایت هستند.
جمال پورافزود:بیش از ۳۷ هزار مددجوی نیازمند در قالب ۲۰ هزار و ۱۴۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند و از این تعداد ۱۴ هزار و ۸۷۹ خانوار با جمعیت ۲۲ هزار نفر معیشت بگیر تحت حمایت هستند.
 وی با اشاره به رویکرد کمیته امداد در ارائه خدمات اجتماعی و حمایتی برای توانمندسازی نیازمندان ادامه داد: ارتقای کمی و کیفی خدمات حمایتی در زمینه مسکن، آموزش و معیشت نیازمندان، توسعه پوشش بیمه‌های اجتماعی، اولویت دادن به ارائه خدمات حمایتی به صورت قرض‌الحسنه، توسعه خدمات تخصصی مددکاری و مشاوره با رویکرد پیشگیرانه و توجه به نظام جامع سلامت مددجویان ازجمله رویکردهای کمیته امداد در ارائه خدمات اجتماعی و حمایتی برای توانمندسازی نیازمندان است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گفت: طی سال گذشته ۷۵ میلیارد و ۵۸۴ میلیون تومان کمک بلاعوض در بخش‌های مختلف حمایتی ازجمله پرداخت کمک به مددجویان، ارائه خدمات حقوقی، کمک به رفع سوءتغذیه مددجویان، کمک به پرداخت هزینه درمانی و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی، پرورشی و تربیتی به مددجویان، پرداخت بیمه اجتماعی مددجویان، کمک به خرید، ساخت، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویی، کمک به امر ازدواج مددجویان، کمک به هزینه تحصیلی دانش آموزان و شهریه دانشجویان تحت حمایت از محل اعتبارات دولتی و مشارکت‌های مردمی به مددجویان تحت حمایت استان یزد پرداخت شد.
جمال پورافزود: علاوه بر ارائه کمک‌های بلاعوض ارائه‌شده به مددجویان در سال گذشته حدود ۹ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه و بیش از ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال نیز به جامعه هدف تحت حمایت اعطا شد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..