استاندار یزد :

علم و آگاهی نخستین شرط حیات مادی و معنوی یک ملت

زمانی قمی استاندار یزد بمناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جید پیامی صادر کرد

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمود زمانی قمی" در این پیام آورده است:

امیرالمومنین امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏ شود مگر ظرف دانش که با تحصیل علوم، فضاى آن وسیع می گردد. علم و آگاهی نخستین شرط حیات مادی و معنوی یک ملت است
علم و آگاهی نخستین شرط حیات مادی و معنوی یک ملت است و در تمام مکاتب بشری علم و علم آموزی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.آنچه از جلوه های تمدن و ترقی در کشورها به چشم می خورد دست آورد دانش،پرورش و تخصص می باشد زیرا ملتی که از نعمت دانش و سواد محروم باشد همواره زیردست کشورهای قدرتمند می ماند و از رشد فکری و فرهنگی نیز عقب زده می شود.
از سوی دیگر، تاکید و تشویق به کسب علم و دانش در دین مبین اسلام امری سفارش شده است و ما نیز برای اینکه جامعه و کشور اسلامی سربلند، عزیز و مستقلی داشته باشیم که دست به سوی بیگانگان دراز نکند بایستی برای فرا گرفتن تمام دانش های مفید بشری بیش از گذشته بکوشیم تا در رشته های مختلف و علوم مورد نیاز افرادی متخصص و ورزیده به فعالیت و سازندگی کشور مشغول باشند.
با توجه به اهمیت تثبیت پر افتخار چهلمین سالگرد باشکوه پیروزی انقلاب اسلامی ایران خوشبختانه دستاوردهای علمی و پیشرفت های تخصصی منحصر به فردی در ساختار این نهضت تحقق یافته است و امیدواریم به لطف پروردگار جوانان و نوجوانان در رشد روزافزون این عرصه کوشا، پویا و سرشار از امید تا تحقق جهشی چشمگیر و موثر در رفاه مردم از هیچ کوششی فروگذار نکنند و کانون خانواده نیز در کنار سایر بسترهای آموزشی زمینه جوانه زدن و نشاط آینده سازان وطن را فراهم سازد.
در پایان فرا رسیدن سال تحصیلی جدید را به معلمان و فرهنگیان سربلند و دانش آموزان خلاق و آینده ساز استان یزد تبریک و تهنیت عرض می نمایم و برای همه تلاشگران عرصه دانایی و توانایی پیوند علم و ایمان را در مسیر فتح قله های رفیع بهروزی و پیروزی را آرزومندم.
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..