مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد :

ایمان سالم راسخ و بصیرت دو شاخصه جوانان دشت کربلا / امام حسین(ع) مظهر ایستادگی و اقتدار انسان های آزاده در برابر ظلم وستم حاکمان زمانه است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : هدف از قیام امام حسین(ع) و واقعه ی کربلا از بین رفتن ظلم و ستم و احیای امر به معروف و نهی از منکر در جوامع اسلامی بود.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ حجت الاسلام سبحانیان با حضور در مراسم عزاداری پرسنل هلال احمر استان در دهه اول محرم درباره نقش جوانان در نهضت امام حسین و صحرای کربلا  مطالبی را مطرح کرد و اظهار داشت : جوانان کربلا خصوصیات بارز زیادی داشتند ولی دو مولفه ایمان سالم راسخ و بصیرت دینی بالا از مهمترین خصوصیات آنان بود.

حجت الاسلام سبحانیان با اشاره به خصوصیات اخلاقی حضرت علی اکبر(ع) گفت: ما در زیارت عاشورا می‌بینیم که بعد از سلام به امام حسین(ع) بلافاصله سلام بر حضرت علی اکبر(ع) می آید که نشان از بزرگی، عظمت و ابعاد عمیق شخصیتی وی دارد که هنوز برای ما شناخته شده نیست.

وی قیام عاشورا را درس ارزش‌های راستین از جمله ایثار، شجاعت، شهامت ،جهاد در راه خدا، امر به معروف و نهی از منکر و تقویت مبارزان راه حق را در مقابل حاکمان ظالم جامعه نهادینه و پیروان اهل بیت(ع) را به عنوان حامیان اصلی برقراری امنیت و آرامش با تاسی از درس‌های مکتب کربلا و عاشورا در جامعه اسلامی معرفی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانیان در بخش دیگری از سخنرانی خود به فلسفه قیام و پایداری امام حسین(ع) در برابر ظلم و استبداد اشاره کرد و گفت: ایستادگی ما در برابر استکبار و مقاومت در مقابل دشمنان و ظالمان حاصل همان حرکت عاشورایی امام حسین (ع) است که امروز نیز فریاد آزادی خواهی آن حضرت به گوش ما می رسد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر استان یزد در ادامه صحبتهای خود افزود : جمعیت هلال احمر به عنوان جمع کوچکی از مردم، وظیفه دارد تا با رسیدن ماه محرم، رنگ و بوی عزا به خود بگیرد و چه خدمتی بالاتر از این که بتوان به عنوان خادم الحسین(ع)، نقشی کوچک در عزای سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) داشته باشیم.

وی بیان داشت :  ما باید این مجالس را قدر بدانیم و خود را از حضور در این مجالس محروم نسازیم چرا که این مجالس به زندگی و علم ما رنگ خدایی می دهند و علم و زندگی ما برکت پیدا می کند.

گفتنی است مراسم عزاداری ، سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا در دهه اول محرم در محل نمازخانه جمعیت هلال احمر استان یزد با حضور پرسنل هلال احمر استان برگزار میشود.

بخش نظردهی بسته شده است..