معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد از تشکیل کمیته ویژه بررسی تخلفات ساخت و ساز شهری خبر داد

در نشست مشترک اعضای کمیته فنی و کمیسیون ماده ۵ که صبح امروز در اداره کل راه و شهرسازی برگزارشد موضوع تخلفات ساخت و ساز، ارسال احکام ابقاکمیسیون ماده ۱۰۰ به کمیسیون ماده ۵، قانون ماده ۱۴۷ و قانون تسهیل مورد بررسی قرارگرفت.

به گزارش یزدی نیوز محسن صادقیان  معاون هماهنگی امور عمرانی با اشاره به علل افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز افزود، در این دوره شاهد جدیت و همراهی شهرداری , راه و شهرسازی , نظام مهندسی و دفتر فنی استانداری , شورای اسلامی شهر یزد در کاهش تخلفات و رعایت ضوابط و مقررات فنی هستیم و رویکرد مثبت اعضا جای تقدیر و تشکر دارد. 

وی با تاکید بر تشکیل کمیته ویژه بررسی تخلفات ساخت و ساز شهر یزد خاطرنشان کرد، این کمیته، مامور بررسی دلایل تخلفات ساخت و ساز در شهر و ارایه پیشنهادات عملی برای هماهنگی بین دستگاههای اجرایی مرتبط در راستای کاهش ساخت و ساز های غیر مجاز و تخلفات فنی ساخت و ساز خواهدبود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در ادامه افزود جلسه مشترک برای بررسی موارد خاص در حریم شهر و جلوگیری از خرد شدن زمین ها و خرید و فروش و صدور سند با کاربری های غیرقانونی تشکیل شود. 
محسن صادقیان با اشاره به مشکلات تراکمی و ترافیکی محدوده های استقرار ساختمان پزشکان خاطرنشان کرد در ساماندهی و نظم بخشی ساختمان های پزشکان و تبدیل منازل مسکونی به درمانی و مطب های پزشکی باید پیگیری گردد. 
این مقام مسئول در خصوص کیفیت تهیه طرح های شهری گفت :در تهیه طرح جامع شهر یزد ضمن دقت در تدوین شرح خدمات و انتخاب مشاور و عملکرد مشاور باید مشارکت مردم و نیازسنجی شهر با نگاه محله محوری را مد نظر قرار دهیم.
وی در پایان افزود باهرتصمیمی که درجهت  نظم بخشی، ساماندهی و ایجادرضایت مردم باشد موافقم، و امیدوارم باهمراهی و همگرایی اعضای کمیته فنی و کمیسیون ماده ۵ ،به زودی شاهد کاهش هرچه بیشتر این تخلفات باشیم.
صادقیان اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی که شهرداری در واگذاری واحداجرائیات به بخش خصوصی نموده به زودی شاهد کاهش تخلف در ساخت وسازها باشیم.
 
 منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..