ورودی‌های جدید دانشگاه فرهنگیان کمبود معلم در استان یزد را جبران می‌کند

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان اردکان با بیان اینکه ورودی های امسال دانشگاه فرهنگیان جبران کننده کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش هستند گفت: ۱۳ طرح عمرانی در جهت نوسازی و بهسازی مدارس در این شهرستان صورت گرفته است.

به گزارش یزدی نیوزاول مهرماه که امسال با ایام عزاداری ماه محرم الحرام، ماه پیروزی خون بر شمشیر متقارن شده است ایام بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلی آموزشی است.

 
بدین منظور جهت اطلاع از تمهیدات آموزش و پرورش شهرستان اردکان به عنوان متولی مدارس، دانش آموزان و فرهنگیان برای بازگشایی مدارس به سراغ سکاندار این نهاد رفتیم.
 
محمد اشرفیان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم از اردکان با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سوی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اردکان برای اول مهرماه گفت: هدف این تمهیدات افزایش بیش از پیش کمی و کیفی حوزه آموزشی و پرورشی آموزش و پرورش به ویژه برای دانش آموزان و فرهنگیان است.
 
وی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر، مجموعه آموزش و پرورش شهرستان اردکان با همت مدیران مدارس، معلمان و همکاران حوزه اداری، مشارکت‌های مردمی و سایر نهاد‌ها توانست با اجرای مطلوب پروژه مهر موفق به کسب رتبه برتر استانی در اجرای مطلوب پروژه مهر شود.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان بزرگ ترین وزارتخانه کشور با جمعیت کثیر بازنشستگان روبرو بوده است اظهار کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته امسال با همکاری سازمان اداری و استخدامی، بیشترین جمعیت دانشجو معلم از طریق کنکور سراسری در سال‌های ‌اخیر وارد دانشگاه فرهنگیان شدند که کمبود‌های آتی در حوزه انسانی از جمله کلاس‌های چند پایه شهرستان اردکان را جبران خواهد کرد.
 
رئیس اداره آموزش و پرورش اردکان به تشریح آمار مدارس موجود در سطح این شهرستان اذعان کرد: در مجموع ۱۲۸ مدرسه شامل ۳۱ مدرسه روستایی (در بخش‌های مرکزی، عقدا و خرانق) و ۹۷ مدرسه شهری در اردکان مستقر است.
 
اشرفیان در پایان با بیان اینکه هزار و ۴۵۶ دانش آموز کلاس اولی راهی مدارس اردکان می‌شوند افزود: در حدود ۱۸ هزار دانش آموز اردکانی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ شامل ۹۶۷ دانش محصل در مناطق روستایی و ۱۷ هزار دانش آموز محصل در مناطق شهری به تحصیل می‌پردازند.
 
به دلیل توجه خانواده‌ها به مباحث آموزشی و تحصیلی اغلب سرمایه‌گذاری‌های آموزش و پرورش برای جامعه ۱۳ میلیونی دانش آموز نیز به سمت و سوی این امور رفته است ولی از دهه ۸۰ تشکلات مختلف دانش آموزی نیز وارد حوزه پرورشی و فرهنگی در نظام آموزش و پرورش شده‌اند و توانسته‌اند تا حد زیادی به برجسته شدن فعالیت‌های پرورشی کمک کنند.
 
مسئول حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهدا شهرستان اردکان در گفت‌و‎‌گو با خبرگزاری تسنیم از اردکان با اشاره به اینکه هفته اول مهرماه هم زمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی حزب بعث عراق علیه ایران اسلامی است ابراز کرد: بسیج دانش آموزی از زمان پایه گذاری تا کنون اقدامات زیادی در جهت اجرای برنامه‌های دانش آموزی با محوریت آرمان‌ها و ارزش‌های ارزشمند انقلاب شکوهمند اسلامی انجام داده است.
 
سرهنگ دوم پاسدار حسین پور به فعالیت‌های سالانه بسیج دانش آموزی اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسه‌های هفتگی حلقه‌های صالحین، برگزاری اردوهای زیارتی و معرفتی راهیان نور در محورهای عملیاتی دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس، برگزاری اردوهای جهادی با عنوان طرح هجرت در مناطق محروم و برپایی نشست‌‌های روشنگری در مدارس مقاطع متوسطه اول و دوم از جمله برنامه‌‌های این نهاد است.
 
مسئول نمایندگی سازمان دانش آموزی در شهرستان اردکان نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم از اردکان در رابطه با اقدامات این سازمان برای بازگشایی مدارس بیان کرد: با تشکیل گروه‌‌های پیشتازان ویژه دانش آموزان پسر و گروه‌‌های فرزانگان ویژه دانش آموزان دختر، اجرای بسیاری از صبحگاه‌‌های اول مهرماه در مدارس مقاطع مختلف تحصیلی بر عهده اعضاء این سازمان خواهد بود.
 
فاطمه شاکر با اشاره به فعالیت گروه‌‌های مختلف از جمله گروه یاوران نماز، گروه امر به معروف و غیره زیر نظر سازمان دانش آموزی تصریح کرد: هرساله پس از پایان فعالیت اعضای سازمان دانش آموزی اردوهای قطبی، استانی و ملی برای معرفی برترین اعضاء این نهاد برگزار می‌شود.
 
مسئول اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانش آموزان شهرستان اردکان نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم از اردکان با اشاره به فعالیت این نهاد زیر نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: پس از بازگشایی مدارس، این نهاد با عضو گیری از بین دانش آموزان علاقه‌‌مند اقدام به تشکیل هیات‌‌های مرکزی در مدارس و قرارگاه‌‌های شهرستانی، استانی و ملی می‌کند.
 
حمید حاجی اسمعیلی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه مدرسه انقلاب، شاخص ترین برنامه اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانش آموزان است افزود: مسابقات کتابخوانی، جشنواره مداد کم رنگ (ارزیابی فعالیت‌های رسانه‌ای انجمن‌های اسلامی سراسر کشور)، برگزاری هیات هفتگی انصار المهدی از جمله سایر برنامه‌های سالانه این نهاد محسوب می‌شود.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..