بازدید نماینده معاونت امور زنان و خانواده کشور از اجرای طرح توان افزایی در استان یزد

رئیس گروه برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با حضور در شهرستان های یزد،تفت و ابرکوه از فرآیند اجرایی طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده بازدید کرد.

به گزارش یزدی نیوزرئیس گروه برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با حضور در شهرستان های ابرکوه(تقی آباد-شهرک مسکن مهر)،یزد(آزاد شهر) و تفت (نصرآباد)  از کارگاه طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده  بازدید و از نزدیک در جریان اجرای این برنامه قرار گرفت.

رئیس گروه برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید بر بهره مندی از بانوان توانمند در عرصه های مدیریتی گفت:لازم است با انجام اقدامات زیرساختی؛ ظرفیت های فرهنگی،ورزشی و تفریحی  در مسیر تقویت نشاط اجتماعی و افزایش اعتماد به نفس بانوان به ویژه در مناطق  روستایی مورد توجه قرار گیرد.
احمدآبادی اظهار داشت:سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده می توانند نقش موثری در پیشگیری از آسیب های جامعه ایفا کنند و دستگاه های اجرایی باید با تعامل بیشتر بر مبنای ساختارهای مردمی زمینه ارتقای فرهنگ عمومی و کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم نمایند.
وی ضمن ابراز رضایت مندی از اجرای طرح تاب آوری در استان یزد افزود: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری طرح های سازمان های مردم نهاد را از طریق سامانه این معاونت پذیرا می باشد و برای اجرا و بهره مندی هر چه بیشتر بانوان اقشار مختلف مورد حمایت قرار می دهد.
رئیس گروه برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پایان بیان کرد:طرح توان افزایی به عنوان یکی از طرح های موفق ملی طی موافقت نامه همکاری فی مابین معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و استانداری ها در دستور کار قرار گرفته که تطبیق و سازگاری و توان مقابله با تنش ها و بحران های اجتماعی و محیطی را در جامعه تقویت می کند.
گفتنی است در این طرح ۲۰ نفر از افراد به عنوان تسهیلگر در دوره های آموزشی متوالی و چند روزه شرکت و هم اکنون در ۹ شهرستان و محلات مختلف  استان یزد به آموزش توان افزایی و تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده مشغول می باشند.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..