استاد و شاعر برجسته کشور:

ساخت فرهنگسرای اختصاصی نیاز جدی یزد برای تقویت شعر فارسی است

شاعر نامی و استاد برجسته ادبیات کشور، ساخت فرهنگسرای تخصصی و عمومی را از نیازهای جدی یزد برای تقویت شعر فارسی دانست.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمود الهام‌بخش در نشستی با فرهیختگان فرهنگ و ادب پارسی استان یزد در فرمانداری یزد، با بیان اینکه راه‌اندازی شورای شعر استان در دستور کار دست‌اندرکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است، اظهار داشت: شعر در عصر حاضر به دو بخش شعر امروز و شعر سنتی تقسیم شده که تشخیص هر کدام به داوری کارشناسانه نیاز دارد.

 
وی با اشاره به این‌که در استان یزد آن طور که باید و شاید حق شعر و شاعری ادا نشده است، عنوان کرد: متأسفانه در شرایط کنونی شعر فقط برای خودنمایی برخی شاعران نوپا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
این شاعر برجسته کشوری، ارزیابی‌های مستمر را یکی از مهمترین نیازهای حوزه شعر در استان یزد دانست و بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ شاعر نامی در سطح استان یزد فعالیت می‌کنند.
 
الهام‌بخش در بخش دیگری از سخنان خود با اشار به ضرورت حمایت از توسعه شهر و ادب فارسی در استان یزد خاطرنشان کرد: ساخت فرهنگسرای عمومی و اختصاصی یکی از نیازهای جدی استان برای تقویت حوزه شعر و ادب فارسی در یزد است.
 
وی با بیان اینکه متأسفانه دستگاه‌های متولی فرهنگ و آموزش استان آن طور که باید و شاید به بحث ادبیات اهتمام ندارند، تصریح کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران باید سعی کنند با تأمین شأن اجتماعی لازم، جوانان و نوجوانان را بیش از پیش به سمت شعر و ادب فارسی سوق دهند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..