مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد؛

پرداخت ۱.۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به شرکت‌های نوپای یزد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از تایید 17 طرح از مجموع طرح‌های معرفی شده از سوی این استان در کارگروه شرکت‌های نوپا در سال جاری خبر داد .

به گزارش یزدی نیوز«اکرم فداکار»  با اشاره به موافقت کارگروه شرکت‌های نوپا مستقر در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با پرداخت تسهیلات به ۱۷ طرح ارسالی از استان یزد در سالجاری، اظهار کرد: این تعداد طرح از مجموع ۲۵ طرح ارسالی استان بوده که تسهیلات آن‌ها از محل وجوه اداره شده پرداخت و سایر طرح‌ها نیز به منظور بازنگری و اصلاح به متقاضیان بازگردانده می‌شود . 

 
وی تسهیلات طرح‌های پذیرفته‌ شده را یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: متقاضیان برای دریافت این مبلغ وام، به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده‌اند . 
 
این مسئول کمک به توسعه فضای کارآفرینی و اشتغالزایی بخش خصوصی را از مهمترین اهداف پرداخت این تسهیلات دانست و گفت: این گونه تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد، دوره بازپرداخت ۴۸ ماهه و سقف دوره تنفس شش ماهه به شرکت‌های نوپای واجد شرایط پرداخت می‌شود . 
 
وی در مورد آیین‌نامه اجرایی تسهیلات به شرکت‌های نوپا، تصریح کرد: شرکت‌هایی که زمان تاریخ ثبت و تأسیس آن‌ها کمتر از سه سال گذشته باشد و شرایط ماده دو آیین‌نامه را داشته باشند، مورد حمایت این گونه از تسهیلات قرار می‌گیرند . 
 
فداکار افزود: شرکت‌های نوپای مستقر در پارک‌های فناوری یا مراکز رشد دارای مجوز، شرکت‌های نوپای مورد تأیید دانشگاه که حداقل یکی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها با مجوز هیئت امناء دانشگاه مربوطه در آن فعالیت داشته و حوزه کاری شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد مشمول اخذ این تسهیلات می‌شوند . 
 
وی شرکت‌های نوپای مستقر در شتاب‌دهنده‌های منتخب مورد تایید کارگروه مشترک کسب و کارهای نوپایی را که طرح کاری آنها به تأیید رسیده است را نیز مورد تایید آیین نامه اجرایی این تسهیلات مطرح کرد . 
 
این مسئول ادامه داد: شرکت‌های نوپای معرفی شده توسط مؤسسات سرمایه‌گذار جسورانه دارای مجوز یا مورد تایید کارگروه کسب و کارهای نوپا، شرکت‌های نوپای مورد تأیید کارگروه بازی‌های رایانه‌ای، شرکت‌های نوپای زایشی به تأیید مراکز رشد، شرکت‌های نوپایی که در فرآیندهای معمول صندوق مورد شناسایی و ممیزی قرار گرفته و به کار گروه ویژه کسب و کارهای نوپا معرفی می‌شوند؛ می‌توانند از این تسهیلات بهرمند شوند . 
 
وی  از همه شرکت‌های نوپا دعوت کرد تا در صورت تمایل، با مراجعه به درگاه وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نشانی http://ees.ict.gov.ir/web/loan با مطالعه شرایط و آیین نامه‌های مرتبط، برای دریافت تسهیلات این بخش ثبت نام نمایند . 
 
فداکار در پایان یادآور شد: تسهیلات طرح‌های فناورانه، اپلیکیشن‌های تلفن همراه (موبایل)، سرمایه در گردش و دیگر موارد، از انواع دیگر تسهیلاتی است که به سایر فعالان و شرکت‌های بخش خصوصی فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداخت می‌شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد
 
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..