حیدری:

جای گفتمان شعر و ادب فارسی در جامعه خالی است

سرپرست فرمانداری یزد با اشاره به ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی برای توسعه فرهنگ عمومی، گفت: جای گفتمان شعر و ادب فارسی در جامعه خالی است.

به گزارش یزدی نیوز«عباس حیدری» در نشستی با فرهیختگان فرهنگ و ادب پارسی استان، با بیان این‌که نیاز فرهنگی جامعه امروز ترویج شعر و ادب فارسی است، ‌اظهار کرد: ادیبان می‌توانند با حضور پرشور خود در عرصه‌های مختلف روحیه نشاط، شادابی و امید را در جامعه بدمند.

 
وی گفتمان شعر و ادب را یکی از مهمترین راهکارهای توسعه اجتماعی و فرهنگی دانست و افزود: گفتمان شعر و ادب فارسی باید به مباحث و ادبیات سیاسی هم وارد شود.
 
سرپرست فرمانداری یزد در ادامه با اشاره به ضرورت ورود گفتمان شعر و ادب به ادبیات سیاسی کشور،‌ گفت:‌ اگر این مهم اتفاق بیافتد قطعاً شاهد تحولات خوبی در حوزه مذاکرات سیاسی داخلی و خارجی خواهیم بود.
 
حیدری با بیان این‌که جای گفتمان شعر و ادب فارسی در جامعه خالی است،‌ تصریح کرد: توسعه فرهنگ عمومی به هم افزایی تمام دستگاه‌ها و دست‌اندرکاران مرتبط نیاز دارد.  
 
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت برگزاری محافل حافظ خوانی و شاهنامه خوانی برای نهادینه کردن فرهنگ شعر و ادب فارسی، خاطرنشان کرد: ادیبان و شاعران باید به مکان‌های فرهنگی ساخته شده نظیر گذر فرهنگی مازاریا، روح و جان ببخشند.
 
وی در پایان سخنان خود فعال‌سازی انجمن‌های ادبی و توسعه آنها در محلات را ضروری دانست و گفت: دستگاه‌های فرهنگی نظیر سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد از ظرفیت شاعران و ادیبان شاخص استان برای توسعه فرهنگی و اجتماعی استفاده کنند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..