مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد:

آمادگی ۲۵۱هزار دانش‌آموز یزدی در سال تحصیلی جدید

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: در سال تحصیلی جدید 251 هزار دانش‌آموز در این استان راهی کلاس درس می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوزعباسعلی دانافر در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نزدیک شدن به زمان آغاز سال تحصیلی جدید گفت: بدون شک شروع سال تحصیلی جدید بار دیگر روح جدیدی را در کالبد شهر دمیده و بار دیگر شاهد تحول پویایی و نشاط در شهر خواهیم بود.

 
وی افزود: شعاری که برای سال تحصیلی جدید انتخاب‌شده است مدرسه زندگی نشاط و پویایی عدالت آموزشی است که امیدواریم بتوانیم در سال تحصیلی به این هدف بلند برسیم.
 
وی گفت: بدون شک در طول سال برنامه‌ها و رویکردهای را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم بر این مهم فائق آییم.
 
 
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد افزود: ازنظر ما مدرسه‌ای خوب است که بتواند دانش‌آموز را برای زندگی آموزش دهد و تربیت کند نه آنکه دانش‌آموزان را برای قبولی در کنکور آموزش دهدو این رویکرد باید تغییر کند؛ چراکه مدرسه نباید محل رقابت‌های فردی باشد و این سیاست کلی نظام آموزشی کشور است.
 
 
 
این مسئول افزود: کارگروهی و تیمی مهم است و باید آموزش‌ها را به این سمت سوق دهیم که این نیازمند تغییر در گفتمان کنونی است وباید به سلطنت آزمون‌ها در آموزش‌وپرورش پایان داده و به‌جای آن لذت یادگیری را نهادینه کنیم.
 
 
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: مدارس ما به سمت نمره محوری و قبولی سوق داده‌شده و این جهت‌گیری لذت آموزش و تربیت را از فرزندان ما گرفته است و باید رویکرد جدید مبتنی بر برگزاری مسابقات جمعی را همراه با کاهش تکالیف دانش‌آموزان دنبال کنیم تا بتوانیم کم‌کم و به‌تدریج لذت آموزش را به مدارس به دانش‌آموزان بازگردانیم.
 
 
وی افزود: سیاست کاهش فشار و استرس دانش‌آموزان را در سال تحصیلی جدید به‌طورجدی دنبال می‌کنیم که این مهم نیازمند همراهی و تغییر مطالبات جامعه و خانواده از بخش نظام آموزشی کشور هست و مدرسه خوب باید دانش‌آموزان را برای زندگی آماده کند.
 
 
 
دانافر گفت: در سال تحصیلی جدید آموزش‌های متوازن اجتماعی، ارتقای کیفی مدارس و تمرکز بر عدالت محوری را دنبال می‌کنیم و معتقدیم که مناطق کمتر برخوردار باید از عدالت آموزشی بهره‌مند شوند.
 
 
 
این مسئول در ادامه افزود: برگزاری هر نوع آزمون در دوره ابتدایی ممنوع است و به روح و روان بچه‌ها آسیب می‌زند و بدون شک لذت آموزش و شوق‌وذوق آن‌ها را برای کسب علم و تربیت هدف قرار می‌دهدو چنین رویکردی در آینده برای بسیاری از دانش‌آموزان ما مشکلات جدی ایجاد خواهد کرد.
 
 
دانافر گفت: متأسفانه در نظام آموزشی موجود در شکل‌گیری درست هویت دانش‌آموزان دچار چالش‌های اساسی هستیم و در این زمینه قصد داریم با برگزاری همایش ملی کودکان ایرانِ اسلامی این چالش‌ها را در استان مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دهیم.
 
وی اضافه کرد: رویکرد فرهنگی و تربیتی باید در تمام برنامه‌های آموزش‌وپرورش به‌صورت زیربنایی موردتوجه قرار بگیرد تا بتوانیم در تمام ابعاد دانش‌آموزانی رشد یافته را تربیت کنیم.
 
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت : در سال تحصیلی جدید ۲۵۱ هزار دانش‌آموز در سطح استان داریم که در ۱۹۸۱ مدرسه و ۱۰ هزار و ۱۳۸ کلاس درس تحصیل می‌کنند.
 
 
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد افزود: یکی از مهم‌ترین چالش‌های بخش آموزش‌وپرورش کشور و استان یزد، موضوع کمبود فضای آموزشی است و در استان یزد قریب به ۳۵ درصد از فضای آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی است و البته تاکنون اقدامات خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته و خیران استان در این زمینه کارنامه خوبی از خود بر جای گذاشته‌اند.
 
 
دانافر گفت: با شروع سال تحصیلی جدید ۲۳۰ کلاس در قالب ۴۴ پروژه تحویل آموزش پرورش شده و مراحل تجهیز آن نیز انجام‌شده و در اختیار ما قرارگرفته و در سال تحصیلی جدید مورداستفاده قرار می‌گیرد.
 
 
این مسئول گفت: زنگ مهر ویژه آغاز سال تحصیلی جدید در روز اول مهرماه رأس ساعت هفت صبح در مدرسه شهید خلیل کارگر شهرستان میبد برگزار می‌شود.
 
 
 
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
 

بخش نظردهی بسته شده است..