در آینده ای نزدیک ؛

ایجاد کرسی نمایندگی یونسکو در یزد

یزد با توجه به آثار کم نظیر و تنوع جغرافیایی و فرهنگی ویژه خود، در آینده ای نزدیک صاحب کرسی نمایندگی یونسکو می شود.

به گزارش یزدی نیوزمدیر گروه فرهنگ و هنر کمیسیون ملی یونسکو در ایران با حضور در یزد از ایجاد کرسی یونسکو در این شهر جهانی پس از انجام کارهای مقدماتی  آن در آینده­ ای نزدیک خبر داد.

 
بهمن نامور مطلق که در نشستی   در محل مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری یزد صحبت می­ کرد ایران را کشوی    شگفت انگیز دانست که تنوع جغرافیایی و فرهنگی بسیاری دارد و از همه نظر در دنیا بی نظیر است و به تنهایی به اندازه کل اروپا صاحب اثر می باشد.
 
وی افزود  یونسکو فقط در تهران نمی تواند که این آثار را مدیریت کند و بایستی پایگاه های متعددی در ایران داشته باشد.
 
دکتر نامور مطلق، کمیسیون ملی یونسکو در ایران را صاحب پنج گروه اداری مالی، فرهنگ، رسانه، علوم اجتماعی، علمی و آموزشی معرفی کرد که در یونسکو پاریس هم به همین شکل وجود دارد.
 
مدیر گروه فرهنگ و هنر کمیسیون ملی یونسکو در ایران معنی یونسکو را آموزش، فرهنگ و علم دانست و گفت: ما ۱۰ کمیته ملی از جمله آب، اخلاق، میراث و … داریم.
 
دکتر نامور مطلق افزود:علاوه بر این از کرسی هایی هم نام برد که می توان در نقاط مختلف کشورپراکنده کرد و در آنجا نگه داشت.
 
نامور مطلق از وجود تعدادی باشگاه مثل جوانان، گردشگری و محیط زیست در کمیسیون ملی یونسکو یاد کرد و افزود که اگر این باشگاه­ها در یزد ایجاد شوند، جنبه جهانی داشته و به گردشگری کمک شایانی می کنند، ضمن اینکه می توان نهادسازی هم با آن انجام داد.
 
مهدی جمالی نژاد شهردار یزد نیز در این نشست گفت : انشاا… یزد اولین شهر در کشور خواهد بود که دفتری از یونسکو در آن راه اندازی می شود.
 
سید مصفی فاطمی فیروزآبادی مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم در این نشست در خصوص " مفاخر"، " یزد شهر نساجی سنتی" و " یزد شهر دوستدار کودک" که محورهای آن نیز آماده است سخن گفت.
 
جعفر امین مقدم مدیر مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری یزد نیز در این نشست گفت: درخواست نمایندگی از یونسکو با محوریت شهرداری یزد خواهد بود تا علاوه بر تسهیل گری بتوان استانداردهای یک شهر جهانی را رعایت کرد.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..