فستیوال های استانبول و گرجستان

فستیوال های استانبول

سالانه فستیوال های گوناگونی در قسمت های مختلف استانبول برگزار می گردد که مسافران و بازدید کنندگان خاص خود را دارند.این فستیوال ها نظیر فستیوال های موسیقی ، هنری ، ادبی اجتماعی و غیره می باشد به همین دلیل در این مطلب شما را با تعداد مختصری از فستیوال های استانبول آشنا خواهیم کرد.

 

۱. برنامه معماران جوانان YAP :

یکی از مجبوب ترین فستیوال های استانبول می باشد که طرفداران آن معماران و ایده پردازان هستند که در این فستیول طرح ها و ایده های خود را برای عموم به اشتراک می گذارند تا مورد استقبال و حمایت قرار گیرند.این فستیوال هر دو سال یکبار در فصل تابستان برگزار می گردد که موزه های مدرن ترکیه مسئول برگزاری آن نیز می باشند.برای مشاهده تور استانبول به سایت سفر باتو می توانید مراجعه کنید.

۲. راک اند کوک :

راک اند کوک یکی از شاد ترین فستیوال های استانبول می باشد که گردشگران تور استانبول از طرفداران عمده ای این فستیوال به شمار می روند.مهمانان این فستیوال گروه ها بزرگ موسیقی معاصر هستند که در بین جوانان ترک از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.درست است که ان فستیوال قدمت زیادی ندارد اما گردشگرن و به خصوص جوانان ترک برای برگزاری این جشنواره روز شماری می کنند.

 

۳. فستیوال آکبانک جاز :

 آکبانک جاز یکی از مشهور ترین فستیوال های استانبول که سالانه تعداد زیادی مسافرین علاقه مند به موسیقی در این جشنواره شرکت می کنند. این فستیوال به مدت ۲۰ سال است که با بهترین گروه های موسیقی به مدت ۱۸ روز در استانبول برگزار می گردد و طرفداران خاص خودش را دارد.

 

۴. فستیول طراحی در استانبول :

محل برگزاری این فستیوال پارک کوچوک چیفتیک می باشد که هنرمندان به مدت ۵ روز آثار و طراحی های ارزشمند خود را برای مردم به معرض نمایش می گذارند.گردشگران می توانند از این نمایشگاه دیدن و همچنین در کنفرانس های مختلف هم شرکت کنند.

جشنواره کتاب استانبول

جشنواره کتاب استانبول (Istanbul Bokk Fair) جشنواره کتاب استانبولی بزرگترین رویداد در زمینه کتاب در ترکیه است که از سال ۱۹۸۲ شروع شده و هر سال در نوامبر برگزار می شود. آفر تور های استانبول با قمیت ارزان و به صورت لحظه آخری را در سایت جستجو کنید.

فیلم مستقل بین المللی ای.اف.ام

جشنوار فیلم مستقل بین المللی ای.اف.ام (AFM International Independent Film Festival) که بیشتر به اف استانبول (FIStanbul) معروف است، یک جشنواره فیلم سالانه است، که به فیلم های مستقل تمام نقاط دنیا اختصاصی دارد. این جشنواره هر سال در اواسط فوریه در تالار تئاتر ای.اف.ام برگزار می شود.

جشنواره هنر های زیبا

جشنواره هنرهای زیبا(Fine Art Festival) بزرگترین جشنواره مدارس متوسطه ترکیه است که هر سال در می، در کالج رابرت (Robert College) استانبول برگزار می شود. شورای دانش آموزان کالج رابرت از سال ۱۹۸۲، هر سال متصدی برگزاری این جشنواره هستند. هر سال حدود یک هزار نفر در این جشنواره شرکت می کنند

 

فستیوال بیاد ماندنی در گرجستان

 

همه ساله در ماه های مختلف در تمام کشورهای دنیا فستیوال هایی برگزار میشود. برخی از این فستیوال ها مربوط به فرهنگ و سنت کشور ها میشود و برخی شامل رویدادهای بین المللی میباشد. سالیانه تعداد کثیری گردشگر برای شرکت در فستیوال ها به شهرهای مختلف سفر میکنند: برخی به منظور آشنا شدن با فرهنگ های مختلف، شرکت در جشن ها، مراسم های مخصوص، برخی به منظور خرید، برخی نیز به منظور آشنایی با صنعت مرتبط با حرفه و شغلشان. جزئیات قیمت مناسب تور گرجستان را از دست ندهید.

سالانه در کشور گرجستان هم فستیوال و جشن های متعددی برگزار می شود که از کشورهای مختلف اعم از آمریکا ، ارمنستان ، گرجستان و ترکیه در این فستیوالها حضور دارند یکی از این فستیوالها ،فستیوال موسیقی قفقاز ست که هرساله در ماه ژوئن در کشور گرجستان برگزار می گردد . امسال در کنار گروه هایی از آمریکا ، ارمنستان ، گرجستان و ترکیه ، گروه موسیقی ارته از ایران نیز شرکت دارد .این گروه در آثار خود از اشعار مولانا ، حافظ ، سعدی ، سایه و ملک الشعرا بهار استفاده کرده اند .این گروه در روزهای ۱۰ و ۱۱ ماه ژوئن در شهرهای تفلیس و باتومی به اجرا می پردازند .فرزین طهرانیان سرپرست این گروه ، نوازنده گیتار کلاسیک و استاد دانشکده هنر و معماری تهران می باشد.

 

فستیوال موسیقی جاز باتومی

در سفر با تورهای گرجستان حتما از فستیوالها دیدن کنید. بعضی از فستیوال های گرجستان در شهر ساحلی آناکلیا برگزار می شود شهر ساحلی آناکلیا در کنار دریای سیاه و نزدیک مرز آبخازیا قرار گرفته است. فاصله این شهر تا باتومی حدود ۱۳۵ کیلومتر است که بصور متوسط با دو ساعت و ربع رانندگی طی می شود و جزو یکی از جاهای دیدنی گرجستان می باشد.جشنواره موسیقی الکترونیک گرجستان هم در این شهر ساحلی برگزار میشود در این جشنواره دی جی ایرانی-هلندی و اروپایی حضور دارند و برگزار کنندگان جشنواره آن را بزرگترین و بیاد ماندنی ترین فستیوال گرجستان توصیف می کنند. قیمت بلیط ورود به جشنواره از ۱۵۰ لاری آغاز می شود در قسمت زیر به چند مورد از فستیوال گرجستان اشاره کرده ایم.

 

    فستیوال کازانتیپ در آناکلیای گرجستان

    فستیوال جذاب بستنی ها در شهر تفلیس

    فستیوال پنیر در تفلیس

    فستیوال رنگ در تفلیس

    Caucasus Rock Fest Music

    Festival “GIFT” Music

    International Music Festival “Autumn Tbilisi” Music

    Tbilisi International Theatre Festival Drama

    Tbilisi Jazz Festival Music

 

    تبلیسوبا (Tbilisoba)

 

تولد رخدادی است که یک بار در سال رخ می‌دهد و سعی می‌شود در برگذاری آن با شکوه و به‌یادماندنی باشد. فستیوال تبلیسوبا که به مناسبت سالروز تولد شهر تفلیس در اواخر ماه اکتبر در این شهر برگذار می‌شود. این فستوال به طور منظم بیش‌از ۳۰ سال است که برگذار می‌شود و مراسم‌های مختلفی در آن برگذار می‌شود. از جمله‌ی این مراسم‌ها می‌توان به کنسرت، آتش‌بازی، سرو میوه و شیرینی و نوشیدنی‌های مختلف و همچنین سرو برخی از غذاهای گرجی اشاره کرد. از ویژگی‌های جالب این فستیوال له کردن انگور است که جلوه‌ی شادی را به‌ویژه برای جوانان ایجاد کرده است. بهترین زمان برای گرفتن و رزرو کردن تور تفلیس در زمان برگذاری این فستیوال است. جزئیات تور لحظه آخری قیمت مناسب را در سایت سفر باتو ببینید.

 

    فستیوال پنیر (Cheese Festival)

 

اگر علاقه‌مند به خوردن پنیر با طعم‌های به‌یادماندنی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که فستیوال پنیر در گرجستان را از دست ندهید. این فستیوال سالانه در شهر متسختا برگذار می‌شود که جذابیت‌های تور گرجستان را دو چندان کرده است. در طی این فستیوال افراد حاضر در این مراسم انواع مختلف پنیر با طعم‌های مختلف را تست می‌کنند که برخی از این پنیرها باروغن زیتون و یا عسل طعم‌دار می‌شوند. در فستیوال پنیر وسایل آشپزی سنتی گرجی نیزمعرفی می‌شوند که جلوه‌ی خاصی را ایجاد کرده است.

 

    جاز تفلیس (Tbilis Jazz Festival)

فستیوال جاز تفلیس یکی از فستیوال‌های بزرگ در دو شهر تفلیس و باتومی به‌شمار می‌آید که در آن موسیقی‌دانان و نوازندگان مشهور دنیا در آن حضور پیدا می‌کنند. این فستیوال قرار هرساله در اواخر ماه اکتبر تا اوایل ماه نوامبر برگذار می‌شود و شرکت‌کنندگان در آن لحظات شادی را سپری می‌کنند. این فستیوال با هدف حمایت و ترویج موسیقی گرجی به جهانیان برگذار می‌شود. تور باتومی و تفلیس به دلیل برگذاری این‌نوع جشنواره‌ها رونق زیادی گرفته است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..