مدیر مجتمع معدنی چادرملو خبر داد:

تولید ۳۰ تا ۳۵ درصد از مواد اولیه فولاد کشور توسط معدن چادرملو

مدیر مجتمع معدنی چادرملو از تولید ۳۰ تا ۳۵ درصد مواد اولیه فولاد کشور توسط معدن چادرملو خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز سیدمحمد ابریشمی در جریان بازید خبرنگاران عضو انجمن خبرنگاران و نویسندگان بازار سرمایه از مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به اینکه ۳۰ تا ۳۵ درصد از کل تولیدات فولاد کشور توسط معدن چادرملو تامین می شود، اظهار داشت: ذخیره زمین شناسی معدن چادرملو بالغ بر ۴۰۰ میلیون تن که در حال حاضر تنها ۶۲ میلیون تن از این ذخایر باقی مانده و پیش‌بینی می شود طی چهار سال آینده به اتمام برسد.

 
وی بیان کرد: با توجه به وابستگی یک سوم واحدهای فولادی کشور به سنگ آهن چادرملو و کاهش عمر اقتصادی این معدن، دسترسی و بهره برداری از معادن جدید از جمله معدن دی ۱۹ اجتناب ناپذیر است.
 
ابریشمی با اشاره به اینکه هدف ما استخراج سنگ آهن با خلوص بالا است، افزود: در حال حاضر عیار سنگ آهن مزبور بالغ بر ۵۳.۵ درصد است که این عیار در فرآیند تولید کنسانتره به ۶۷.۵ درصد ارتقاء می یابد و خلوص فسفر موجود در سنگ آهن معدن چادرملو نیز ۹ دهم درصد است که در فرآیند تولید کنسانتره آهن به یک دهم درصد کاهش می‌یابد.
 
وی، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در جاری در پنج خط تولید چادرملو ۹ میلیون تن کنسانتره تولید شود که تمام تولید کنسانتره این واحد برای تامین نیاز کارخانجات فولادی داخل کشور مصرف می شود و هیچگونه صادراتی صورت نمی گیرد.
 
ابریشمی یادآور شد: در صورت دسترسی به ذخیره سنگ آهن آنومالی دی ۱۹، پیش‌بینی می‌شود این معدن جدید بتواند تا ۱۵ سال نیاز چادرملو برای تولید سنگ آهن را رفع کند.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..