مدیر کل استاندارد یزد:

ایده‌های یزد برای حمایت از کالای ایرانی می‌تواند الگوی ملی باشد

مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: ایده‌ها و اقدام های صورت گرفته در استان یزد و در راستای حمایت از کالای ایرانی، ابداعی بوده و می‌تواند الگوی ملی باشد .

به گزارش یزدی نیوز «محمد حسین ماجدی اردکانی» در چهارمین نشست شورای فرهنگ‌سازی حمایت از کالای ایرانی در استان که به ریاست «علی زینی‌وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد برگزار شد، افزود: هماهنگی‌های اولیه لازم با اداره کل آموزش و پرورش استان یزد جهت برگزاری مسابقه عکس دانش آموزی در راستای حمایت از کالای ایرانی و اعلام نتایج در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی انجام شده است.

 
وی افزود: مقرر است در اسرع وقت با همکاری واحدهای تولیدی و آموزش و پرورش  یزد، اولین نمایشگاه مجازی لوازم التحریر ایرانی نیز راه‌اندازی شود . 
 
دکتر «محمدحسین مصدق» معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش اقدام‌های صورت گرفته توسط آن دانشگاه در راستای حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: با متخلفان و فروشندگان دارو از طریق شبکه‌های مجازی و غیرمجاز برخوردهای قانونی لازم صورت گرفته و تاکنون موارد مشاهده شده به مراکز قضایی ارجاع داده شده است . 
 
وی در بخش دیگری از ارائه گزارش خود ضمن تشکر از دست اندر‌کارانی که در استقلال صنف لوازم آرایشی و بهداشتی  استان دخیل بوده‌اند، افزود: آموزش برچسب ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت محور در استان از جمله اقدام های مهم صورت گرفته است که در ارتقاء سطح آگاهی‌های شهروندان بسیار موثر است . 
 
در انتهای این نشست نیز از اپلیکیشن «ایران مارکار» که کالاها‌ی تولیدی ایران با مشخصات کامل را بنا به درخواست تولید‌کنندگان معرفی می‌کند و مواردی نظیر محصولات، نمایندگان فروش ،قیمت و غیره در آن قابل جستجو هستند، رونمایی شد.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..