هشت سوغاتی خاطره‌انگیز گرجستان

شور گرجستان گرچه با ایران مرز مشترکی ندارد، اما یکی از کشورهایی است که از لحاظ فرهنگی بسیار به ما نزدیک است و هرساله مورد توجه گردشگران ایرانی قرار می‌گیرد

به گزارش یزدی نیوزکشور گرجستان گرچه با ایران مرز مشترکی ندارد، اما یکی از کشورهایی است که از لحاظ فرهنگی بسیار به ما نزدیک است و هرساله مورد توجه گردشگران ایرانی قرار می‌گیرد. در سالیان اخیر صنعت توریسم در گرجستان رشد قابل قبولی را داشته است و جاذبه‌های گردشگری زیادی را در دل خود به‌ویژه در دو شهر تفلیس و باتومی قرار گرفته است. اما یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های سفر به گرجستان، گردش در میان بازارهای محلی به‌منظور خرید خرید صنایع دستی و سوغاتی می‌باشد. در این مقاله قصد داریم  ۸ سوغاتی خاطره‌انگیز گرجستان را معرفی کنیم.

کانتسی

 

بدون شک یکی از برترین سوغاتی‌های کشور گرجستان کانتسی می‌باشد که در حقیقت نوعی ظرف نوشیدنی است که با استفاده از شاخ بز، قوچ، گاو نر درست شده‌اند و در مراسم‌های گرجی استفاده می‌شوند. شایان ذکر است که بسیاری از افراد کانتسی را به عنوان یک وسیله‌ی تزئینی خریداری می‌کنند.

شال‌های پشمی

 

یکی دیگر از سوغاتی‌های با ارزش گرجستان شال‌های پشمی که می‌توانید در بازارها در تور تفیلس آن را خریداری کنید. این شال‌های پشمی را مردم محلی و دام‌داران با استفاده از پشم دام‌هایشان تهیه می‌کنند که با خرید آن‌ها کمک شایانی به اقتصاد یک کشور می‌کنند.

چورچخلا

 

چورچخلا در واقع نوعی شیرینی است که طعم به‌یادماندنی را برای شما رقم می‌زند. برای تهیه‌ی چورچخلا انواع مغزها همانند گردو، فندوق، بادام و یا گاهی کشمش را به نخ می‌کشند و سپس آن‌ها را در آب انگور غلیظ می‌خوابانند. در گام بعدی منتظر می‌شوند که این نخ‌ها خشک شوند. توصیه می‌شود در سفر به گرجستان چورخلا را در لیست خرید خود قرار دهید.

ادویه‌های گرجی

 

ادویه‌ها سوغاتی مخصوص برای علاقه‌مندان به آشپزی می‌باشد تا طعم و عطر غذاهای گرجی را به غذاهایشان اضافه کنند. در بازارهای محلی تور باتومی و تفلیس می‌توانید انواع ادویه‌ها برای انواع غذاها را با قیمت‌های باورنکردنی خریداری کنید. از جمله‌ی این ادویه‌ها می‌توان به گل زرد (تهیه‌ی برخی از سس‌ها)، زیره، نمک سودانتی و ماگرلین، ریحان، نعنا، آویشن و بسیاری دیگر اشاره کرد.

خنجر گرجی

 

خانجالی نوعی خنجر دولبه و دست‌ساز است می‌توانید در سفر به گرجستان و در بساط دستفروشان آن را تهیه کنید. این خنجرهای دست‌ساز غلاف‌های زیبا و حکاکی شده دارند که گردشگران را مجذوب خود می‌کند.

چوخا تالاوی

 

چوخاتالابی در واقع قسمتی از لباس محلی مردانه مرسوم بین مردم قفقاز است که شامل پیراهن ارخلاق، کلاه خزدار، کمربند چرمی و حمایل است که در بین سوغاتی‌های گرجستان طرفداران زیادی دارد. این لباس دارای تاریخچه‌ی طولانی را در دل خود گنجانده است. این لباس در واقع نوعی میراث فرهنگی گرجی محسوب می‌شود که از قدیم‌یام به‌جای مانده است.

جواهرات نقره

 

اگر علاقه‌مند به خرید طلا و جواهرات هستید توصیه می‌شود که جواهرات گرجستان را از دست ندهید. بسیاری از جواهرات این کشور دارای شکل و شمایل جدید هستند اما به‌روش سنتی ساخته می‌شوند. شما می‌توانید این جواهرات را در بازارهای تفلیس و باتومی خریداری کنید.

عروسک‌های پشمی

 

روسک‌های پشمی دست‌ساز نوعی سوغات مناسب برای کودکان می‌باشند که بیش‌تر این عروسک‌ها به شکل حیوانات هستند که طریقه‌ی درست شدن آن‌ها نیاز به مراحل خاصی دارد. در فروشگاه‌های عرضه‌ی سوغاتی می‌توانید آن را تهیه کنید.

به‌طور کلی سفر به گرجستان در بین ایرانیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و آژانس مسافرتی سالیان سفر این نوید را به مسافران می‌دهد که یاری‌گر آن‌ها در انتخاب بهترین تورهای مناسب گرجستان با بوجه‌ی مد نظرشان باشد.

 

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..