حیدری:

فراگیر شدن شناخت مضرات موادمخدر مستلزم استفاده از فضای مجازی است

سرپرست فرمانداری یزد با اشاره به این‌که آگاهی بخشی در خصوص مضرات مصرف مواد مخدر باید فراگیر باشد، گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اجتماعات جوانان از جمله موثرترین راهکار باید فراگیر شدن آگاهی بخشی در مورد مضرات موادمخدر است.

به گزارش یزدی نیوز«عباس حیدری» در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان یزد ضمن تأکید بر لزوم فراگیر بودن آموزش‌های پیشگیرانه در خصوص مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی، اظهار کرد: لازم است تمام دستگاه‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و هماهنگی‌های بین بخشی، اقدامات اثر بخش در آگاه بخشی جامعه بویژه گروه‌های سنی در معرض خطر، داشته باشند .

 
وی افزود: مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی و اثرات سوء اجتماعی آن واقعیت‌های امروز حاکم بر جامعه ماهستند که باید آنها را بپذیریم و با برنامه‌های مناسب، اقدامات درمانی و پیشگیرانه داشته باشیم در غیر اینصورت دامنه آسیب‌های آن رشد کرده و ناگزیر بر جامعه تحمیل خواهند شد .
 
رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان یزد در ادامه با تاکید بر استفاده کارشناسانه از تمام ظرفیت‌ها و آموزش‌های کلاسیک و مدرن در این راستا، تصریح‌‎ کرد: استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی به منظور افزایش دامنه اطلاع رسانی و تزریق محتواهای مورد نظر و اطلاعات کارشناسی شده با کمترین هزینه ضروری است.
 
حیدری در پایان با اشاره به این‌که تشکیلات سازمان اجتماعی کشور برای رصد ویژه  آسیب‌های اجتماعی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: باید به صورت مستقیم و غیر مستقیم از ظرفیت اجتماعات جوانان نظیر ورزشگاه‌ها، کلاس‌های آموزشی، اردوها، هنرستان‌ها، دبیرستان‌ها، خوابگاه‌ها، کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، انجمن‌های اولیا و مربیان، سازمان‌های مردم نهاد و تشکلها بدون ایجاد حساسیت، استفاده کنیم.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..