معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

ضرورت ‌حفظ برند طلا و جواهر استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار: حفظ برند طلا و ‌رفع مشکلات صنف زرگر در دستورکار تیم اقتصادی استان قرار دارد.

به گزارش یزدی نیوزمعاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در دومین نشست شورای راهبری خوشه طلای استان با بیان اینکه صنعت طلاسازی از جمله مشاغل قدیمی و سنتی در استان به شمار می‌رود، گفت: نباید به برند طلا و جواهر استان یزد ‌خدشه ای وارد شود یا اینکه این برند به استان دیگری منتقل شود.

 
علی زینی وند افزود: عیار بالا و به نوعی دست ساز بودن از جمله ویژگی های شاخص طلا و زیورآلات ساخته شده در استان یزد می‌باشد که حتی شهرت جهانی نیز یافته است.
 
وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات صنف طلا و جواهر در دستور کار ویژه تیم اقتصادی استان قرار دارد، افزود: لازم است در شرایط فعلی کشور ‌تمام دستگاه‌ها اعم از امور مالیاتی، بانک ها، تامین اجتماعی و دستگاه های مرتبط با این صنعت، همه چیز را به نفع تولیدکنندگان، بخش خصوصی و مردم ببینند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خواستار جانمایی محلی مناسب برای استقرار تولیدکنندگان و کارگاه های طلا و جواهر استان یزد و در محدوده ‌ای متمرکز با نظر خود تولیدکنندگان و ذینفعان این صنعت شد.
 
کسادی بازار، رکود، قانون مالیات بر ارزش افزوده، ‌حفظ نیروی اشتغال و قاچاق طلا مهم ترین مواردی بود که از سوی رئیس و اعضای اتحادیه صنف طلا و جواهر یزد به عنوان مشکلات اصلی این صنف مطرح شد.
 
دومین نشست شورای راهبری خوشه طلای استان به ریاست علی زینی و‌ند معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استان و تولیدکنندگان و ذینفعان صنعت طلا و جواهر در استانداری یزد برگزار شد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..