بزرگترین اقدام پدر پارک ملی سیاه کوه اردکان حمایت از گروه‌های مردم‌نهاد محیط‌زیستی بود

عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری دانشگاه تهران با بیان اینکه بنیادی به نام پدر سیاه کوه در شهرستان اردکان راه اندازی شود، گفت: بزرگترین اقدام پدر پارک ملی سیاه کوه اردکان حمایت از گروه‌های مردم‌نهاد محیط‌زیستی بود.

به گزارش یزدی نیوزمحمد درویش در مراسم یادبود و گرامیداشت مرحوم دکتر محمد رضا اقبالی در مصلی بزرگ حضرت خاتم الانبیاء (ص) شهر احمدآباد از توابع شهرستان اردکان با ابراز تأسف از فقدان این فعال شاخص حفاظت از محیط زیست در این شهرستان اظهار داشت: بزرگ‌ترین اقدام مرحوم اقبالی، راه اندازی و حمایت از گروه‌های مردم نهاد محیط زیستی بود.

 
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های پدر پارک ملی سیاه کوه در شهرستان اردکان خلاصه نمی‌شود افزود: مرحوم اقبالی در رفسنجان کرمان نیز فعالیت‌های قابل توجهی از جمله افزایش توان تاب آوری محیط زیست این منطقه بدون ایجاد صنایع آلاینده و همراه با ایجاد اشتغال حداکثری برای جوانان انجام داد.
 
مدیرکل سابق دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌زیست با بیان اینکه شغل اصلی مرحوم اقبالی پزشکی بود و وی می‌توانست فقط به رفاه در این حوزه بیاندیشد تصریح کرد: حقیقتاً جنس این مدافع محیط زیستی متفاوت بود به صورتی که مرحوم اقبالی حدود ۲۰ سال از عمر خود را در این راه گذراند.
 
درویش با بیان اینکه مرحوم دکتر اقبالی در جهت کاهش فرونشست‌های زمین در محور اردکان – میبد فعالیت‌های عملی زیادی را انجام داد اذعان کرد: استان‌های تهران، قزوین، مرکزی، اصفهان، فارس، کرمان، بخش شمالی سیستان و بلوچستان، بخش‌های شمالی هرمزگان، بخش‌های عمده‌ای از خراسان‌های رضوی، شمالی، جنوبی و بخش‌هایی از همدان به شدت درگیر پدیده فرو نشست هستند.
 
کارشناس و فعال محیط زیست با تاکید بر لزوم راه اندازی بنیادی با نام مرحوم ‌محمد رضا اقبالی احمدآبادی در شهرستان اردکان اظهار کرد: یکی از طرح‌های خلاقانه برای گرامیداشت یاد و خاطره پدر پارک ملی سیاه کوه می‌تواند برگزاری یک جشنواره و اهداء جایزه ویژه بهترین کنش گر محیط زیستی در سطح استان و کشور باشد.
 
عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری دانشگاه تهران در پایان از مردم دارالعباده خواست تا همانند سنوات اخیر که استفاده از دوچرخه در استان یزد معمول بوده است در این عصر نیز به فعالیت‌هایی جهت حفظ محیط زیست بکر این منطقه بپردازند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..