همایش شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف استان یزد برگزار شد

همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف استان یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز یکی از آیین های عزاداری یزد حسینیه ایران که همزمان با سراسر کشور و نقاط مختلف جهان برگزار می شود، آیین شیرخوارگان حسینی است.

 
مردم استان یزد هم به مانند دیگر عزاداران امام حسین(ع) در صبح نخستین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور در تکایا، حسینیه ها و امامزادگان اقدام به برگزاری این آیین سوگواری می کنند.
 
در این آیین که به یاد و نام حضرت علی اصغر(ع) برگزار شد مادرانی که کودکان شیرخوار دارند لباس های سبز و مشکی بر تن نوزادان خود کرده و آنها را در این مراسم حاضر می کنند.
 
مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در این مراسم ها اقدام به مدیحه ثرایی در وصف شش ماهه امام حسین(ع) و غربت و مظلومیت سومین امام شیعیان کردند.
 
پس از مداحی هم مادران حاضر در این مراسم کودکان خود را نذر حضرت علی اصغر(ع) می کنند و پیمان نامه ای را قرائت می کنند که کودکان خود را ولایی و دوستدار و محب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تربیت کنند.
 
بهاباد یکصدا "لالا لالا علی لالا" شد
 
همزمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه باعزاداری مادران و کودکان خردسال به یاد طفل شهید کربلا حضرت علی اصغر(ع) در حسینیه محمدآباد و مهدیه بهاباد برگزار و مادران در مظلومیت شیرخوار شش ماهه اباعبدالله الحسین(ع) گریستند.
 
مادران سوگوار با بستن سربندهای سبز و قرمز رنگ با عنوان 'یا حسین' بر پیشانی شیرخوارگان خود به عزاداری برای سرور و سالار شهیدان، اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و شهدای کربلا پرداختند.
 
حضور شمار زیادی از طفلان در آغوش مادران خود و خواندن لالایی به یاد طفل شیرخوار امام حسین(ع) صحنه‌هایی روحانی به این آیین بخشیده بود، در این همایش تعدادی از مادران نیز گهواره حضرت علی اصغر(ع) را به طور نمادین در بین جمعیت به حرکت در آوردند که حال و هوایی خاص به این مراسم داد.
 
حجت الاسلام حسین حاتمی یکی از روحانیون شهرستان در این مراسم با تسلیت سالروز شهادت حضرت علی اصغر امام حسین(ع) نهضت عاشورا را احیا کننده دین مبین اسلام تصریح کرد و اظهار داشت: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با قیام خونین کربلا به مردم دنیا درس آزادگی داد که این درس بزرگ همواره الگوی ارزشمند در بیداری اسلامی است.
 
وی خاطرنشان کرد: رساندن پیام مظلومیت امام حسین(ع) و کوچکترین رزمنده کربلا و تبیین پیام عاشورا از مهمترین اهداف برگزاری این همایش جهانی می‌باشد.
 
بافق در سوگ شش ماهه امام حسین(ع) در ماتم نشست
 
مردم شهرستان بافق همزمان با سراسر کشور اقدام به برپایی مراسم شیرخوارگان حسینی کردند و در سوگ شهادت جانسوز حضرت علی اصغر(ع) بر سر و سینه زدند.
 
مادران بافقی با روی دست گرفتن کودکانشان تاکید کردند که حضرت علی اصغر(ع) شیرخواره امام حسین(ع) نماد مظلومیت آن حضرت بوده است.
 
امروز بافق شاهد شور و هوای خاص و پرشوری بود و همین حال و هوا وضعیت بسیار روحانی به این شهرستان بخشیده بود و همه در سوگ و ماتم امام حسین(ع) عزادار بودند.
 
مادران حاضر در این مراسم به صورت یکصدا و نمادین برای حضرت علی اصغر(ع) لالایی می‌خواندند و بر غم و غربت و مظلومیت خاندان عصمت و طهارت(ع) گریستند.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..