امام جمعه یزد:

سبک عزاداری‌ها و نوحه‌خوانی‌ها در شأن اهل‌بیت و امام حسین(ع) باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: سبک عزاداری‌ها و نوحه‌خوانی‌ها باید به شکلی باشد که شأن خاندان رسول خدا (ص) و امام حسین (ع) حفظ شود.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه محرم و شهدای کربلا به ویژه حضرت امام حسین (ع) اظهار داشت: مداحان و وعاظ در این ایام نسبت به آگاه سازی مردم و تبیین واقعه عاشورا و اهداف این قیام اقدام کنند.

 
وی با تاکید بر اینکه هر شعر و نوحه ای نباید در مداحی ها مورد استفاده قرار گیرد، عنوان کرد: شاعران آیینی اشعار خود را به نحوی تنظیم کنند که متناسب با واقعه عاشورا و در شأن ائمه اطهار (ع) به ویژه امام حسین (ع) و خاندان ایشان باشد.
 
ناصری یادآور شد: متاسفانه عده ای به نحوی اقدام به نوحه خوانی می کنند که نه اشعار و نه سبک عزاداری در شأن امام حسین (ع) نیست و رؤسای هیئت‌های مذهبی باید نسبت به این موضوع عکس العمل نشان دهند.
 
امام جمعه یزد ادامه داد: هدف از عزاداری‌های ما برای حفظ آرمان‌های امام حسین(ع) و همدردی با خاندان رسول خدا (ص) و برای رضای خدا است بنابراین باید سبک عزاداری‌ها به نحوی شایسته و متناسب با شأن عترت باشد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استکبار به دنبال زیرسلطه قرار دادن ایران است، اظهار داشت: انقلاب ما ادامه قیام عاشورا است و دشمنان بدانند که ملت ایران به هیچ وجه زیر بار ظلم و ستم نخواهند رفت.
 
ناصری با اشاره به اینکه مردم ایران پیش از انقلاب حتی از یک پاسبان یا یک نوکر سفیر آمریکا می‌ترسیدند، افزود: آنها به هیچ عنوان مردم حق دم زدن از آزادی‌هایشان را نداشتند ولی انقلاب آمد و همه کاسه کوزه‌های آمریکایی‌ها را به هم ریخت و آمریکا امروز از جسارت و شجاعت ملت ایران می هراسد.
 
امام جمعه یزد عنوان کرد: آمریکا ۴۰ سال است که تمام تلاش خود را برای تحت سلطه گرفتن ایران اسلامی به کار گرفته اما درمانده شده و اکنون با توطئه های مختلف در صدد فروپاشی نظام است اما بداند که این آرزو را به گور خواهد برد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..