امام جمعه یزد:

استعداد جوانان برای رفع مشکلات کشور مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: استعداد و ظرفیت‌های جوانان برای رفع مشکلات باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله محمدرضا ناصری  در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه یزد اظهار داشت: کشور ما در طول ۴۰ سال گذشته به دلیل توطئه های دشمنان با مشکلات عدیده ای مواجه شده که مهمترین آنها جنگ تحمیلی بود و اکنون نیز مدل جنگ دشمن تغییر کرده و در ابعاد اقتصادی و فرهنگی بروز کرده است.

 
وی بیان کرد: در آن دوران دیدیم که جنگ تحمیلی چگونه توسط جوانان و فرماندهان سلحشور اداره شد و وجبی از خاک کشور در اختیار دشمنان قرار نگرفت و این نشان از ظرفیت و استعداد جوانان دارد.
 
ناصری تاکید کرد: امروز نیز مراکز آموزش عالی باید ظرفیت‌های جوانان را شناسایی کرده و از آن در راستای رفع مشکلات کشور استفاده کنند.
 
امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مسائل مهم کشور است، بیان کرد: متأسفانه امروزه نسبت در سطح جامعه نسبت به ترحم و رسیدگی به مشکلات یکدیگر به خوبی عمل نمی‌کنیم و بسیاری نیز در برابر گرانفروشی‌ها، احتکار و … سکوت کرده اند.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز که مشکلات مالی در کشور سبب شده مردم با مصائب بسیار در حال گذران امور زندگی خود باشند و دشمن نیز همچنان به توطئه‌های شوم خود علیه جمهوری اسلامی ادامه می‌دهد، برخی شرکت‌ها به جای اینکه نسبت به مردم احساس مسئولیت بیشتری داشته و تولیدات خود را افزایش دهند دست به احتکار، گرانفروشی، تعطیلی و … می‌زنند که این مسائل نشان می‌دهد در زمینه امر به معروف در کشور کم کاری شده است.
 
وی با بیان اینکه در گذشته نسبت به امر به معروف و نهی از منکر دقت نظر بیشتری داشتند، عنوان کرد: امروزه متأسفانه نسبت به این مسائل بی توجهی می‌شود و کوتاهی صورت می‌گیرد.
 
ناصری تصریح کرد: در چنین شرایطی باید روحیه کمک به یکدیگر را در قالب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رواج دهیم تا مشکلات کمتر باعث آزار و رنج  مردم شود.
 
امام جمعه یزد یکی از شاخه‌های اقتصاد مقاومتی را حمایت از کالا و تولیدات داخلی دانست و اظهار داشت: ایجاد و تولید کالای ایرانی مسئله بسیار حائز اهمیتی است ولی متأسفانه این مهم مورد غفلت قرار گرفته است.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..