مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد مطرح کرد:

پلیس نخستین واکنش‌گر بعد وقوع حوادث/حضور پلیس در مبادی خطر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: پلیس اولین واکنش‌گر بعد از وقوع حوادث و بحران‌ها است و بعد از حوادث نیز نقش پشتیبانی برای سایر نیروهای امدادی دارد.

به گزارش یزدی نیوز هادی هادی‌نسب در جلسه‌ای با فرماندهی نیروی انتظامی استان یزد با اشاره به اهمیت نقش نیروی انتظامی در تامین امنیت استان اظهار داشت: نیروی انتظامی به نوعی در مدیریت بحران‌ها نیز نقشی مهم و حیاتی ایفا می‌کند.

 
وی بیان کرد: در هر حادثه و بحرانی که در منطقه‌ای رخ دهد، حضور نیروی انتظامی به شکل محسوس و پررنگی مشاهده می‌شود و نیروهای پلیس به واقع در جلوگیری از وارد آمدن خسارت‌های جانی و مالی برای مردم نقش مهمی بر عهده دارند.
 
هادی‌نسب خاطرنشان کرد: حضور نیروی انتظامی در مبادی خطر و جلوگیری از ورود مسافران و شهروندان به عرصه خطر، در زمان وقوع سیلاب، بارش برف سهمگین و کولاک، موجب شده تا از وقوع فاجعه های انسانی جلوگیری شود.
 
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یزد یادآور شد: در سناریوی پیش‎بینی شده در مانورها، نقش این دستگاه ارزشمند، نقشی بازدارنده از گسترش حادثه، همراه با افزایش احساس امنیت برای حادثه‎دیدگان است.
 
هادی‌نسب خاطرنشان کرد: از آنجا که پلیس نزدیک‌ترین واحد اجرایی به محل وقوع بحران بوده و رابطه ای ناگسستنی با مردم از سطح محلی تا ملی دارد، باید آن را اولین واکنشگر در هنگام بروز بحران دانست.
 
وی همچنین عنوان کرد: پلیس می تواند نقش پشتیبانی از دیگر واحدهای تخصصی را در ساعات بعدی بحران را نیز بر عهده گیرد.
 
هادی‌نسب با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران شهرستان‌های استان یزد ‌در سال‎های گذشته، اظهار داشت: با توجه به اهمیت نقش نیروی انتظامی، موضوع امنیت و نیروی انتظامی در دروس و کارخواسته‎های سناریو این دوره‎های آموزشی گنجانده شده است.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد ‌اظهار امیدواری کرد: تعامل موجود بین اداره کل مدیریت بحران استانداری و نیروی انتظامی استان بیش از گذشته تقویت شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..