امام جمعه یزد:

روحانیون در منابر روایات مستند و مبتنی بر آیات قرآن مطرح کنند

امام جمعه یزد با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم و حضور گسترده مردم در مساجد و حسینیه‌ها گفت: روحانیون در منابر روایات مستند و مبتنی بر آیات قرآن مطرح کنند.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با مبلغان اداره اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: مردم در ایام محرم و صفر زمان بیشتری برای شرکت در مراسم عزاداری و سخنرانی‌ها اختصاص می‌دهند و وعاظ، طلاب و روحانیون باید برای زمانی که مردم اختصاص می‌دهند،‌ ارزش قائل باشند.

 
وی عنوان کرد: وعاظ باید مطالبی را مطرح کنند که حتی ثانیه‌ای از وقت و زمان مردم بیهوده تلف نشود و از هر سطر از سخنرانی‌ها مطلبی آموزنده برای مردم وجود داشته باشد.
 
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه همه سخنرانی‌ها باید مستند و با محوریت آیات قرآن کریم باشد، بیان کرد: روحانیون و طلاب نه تنها در این ایام بلکه در همه سخنرانی‌ها خود، مطالب مستند و بر اساس آیات و روایات برای مردم مطرح کنند تا در جامعه شبهه ایجاد نکنند.
 
ناصری، شغل طلاب را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: تبلیغ رسالت خدا و تبلیغ دین اسلام، توفیقی است که نصیب هر فردی نمی‌شود بنابراین باید قدردان این موقعیت باشیم.
 
وی با تاکید بر اینکه عمر مردم بسیار با ارزش است و نباید احساس کنند که عمرشان پای منابر بیهوده و برای حرف های تکراری و غیرمستند هدر شده است، خاطرنشان کرد: روحانیون بدانند که خدا بر اعمال آنها ناظر است بنابراین مطالبی بیان نکنند که تنها مایه گذران وقت مردم باشد زیرا وقت تلف شده، هرگز قابل جبران نخواهد بود.
 
امام جمعه یزد بر لزوم مطالعه کتب ارزشمند قبل از سخنرانی‌ها و آمادگی کامل برای پاسخ به مردم تاکید کرد.
 
وی همچنین بر لزوم الگوگیری از بزرگانی چون امام خمینی (ره)، حاج شیخ غلامرضا یزدی و … در سخنرانی‌ها، استفاده از وقت، احترام قائل شدن برای وقت مردم، مطالعه و تاکید کرد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..