دستگیری ۲عامل شبکه سوء استفاده آرد یارانه ای در یزد

اداره کل اطلاعات یزد اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج)، با اقدام اطلاعاتی، 2 نفر از عوامل اصلی شبکه سوء استفاده از سهمیه آرد یارانه ای به ارزش افزون بر 40 میلیارد ریال را دستگیر کردند.

به گزارش یزدی نیوزدر این ارتباط ۲ نفر از مرتبطان آنها نیز احضار شدند.این گزارش می افزاید: متهمان از اواسط سال ۹۳ تاکنون اقدام به خروج حدود ۲۵ درصد سهمیه آرد یارانه ای از چرخه توزیع و فروش آزاد به کارخانه های آرد و دامداری ها کرده بودند.

 
بر پایه این گزارش این افراد با پرداخت افزون بر ۲ میلیارد ریال رشوه اقدام به خروج حدود ۱۱۵ هزار کیسه آرد ( چهار هزار و ۶۰۰ تن یارانه ای ) از شبکه توزیع و فروش و ۱۰۸ هزار کیسه آرد( چهار هزار و ۳۲۰ تن) به کارخانه آرد کرده بودند و ۷۰۰ کیسه دیگر به قیمت آزاد عمدتا به دامداری ها فروخته شد.
 
در گزارش اداره کل اطلاعات استان گفته شد: متهمان به ترتیب ۱۲ میلیارد و ۳۴۸ میلیون ریال و ۱۷ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال از محل خرید و فروش آزاد آرد یارانه ای کسب منفعت (تحصیل مال از طریق نامشروع ) کردند.
 
گزارش یادشده می افزاید: در این ارتباط پرونده ای به اتهام اخلال در نظام اقتصادی، دریافت و پرداخت رشوه ، تحصیل مال نامشروع ، پولشویی، جعل و خیانت در امانت در دادسرای عمومی و انقلاب تشکیل و رسیدگی می شود.
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..