سنجش بینایی کودکان در ۲۴ پایگاه دائم غربالگری بینایی

کارشناس پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان یزد از سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله یزد در 24 پایگاه دائم غربالگری بینایی در استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزفاطمه ابوطالب دخت با بیان اینکه سال گذشته برای ۵۳ هزار و ۶۹۷ کودک ۳ تا ۶ سال سنجش بینایی و غربالگری انجام شده است، گفت: ۳۳۰ کودک با تنبلی چشم از بین این تعداد تشخیص داده شد که برای درمان به مراکز تخصصی ارجاع شدند.

 
وی در خصوص درمان این کودکان شناسایی شده گفت: سازمان بهزیستی با حمایت مالی هزینه درمان و حتی جراحی کودکان خانواده های بی بضاعتی که دارای انحراف چشم بوده اند؛ داده است.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۹۰ درصد این گروه سنی تحت پوشش غربالگری بینایی قرار گرفتند، افزود: پایگاههای دائم غربالگری بینایی کودکان در طول سال و پایگاههای غیردائم در آبان و آذرماه به سنجش بینایی کودکان می پردازند. 
 
کارشناس پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان یزد در خصوص هزینه های غربالگری بینایی گفت: برای مرحله غربالگری اولیه از چارت  E  با هزینه ۲۵۰۰ تومان استفاده می‌شود و برای برخی از کودکان نیز که سن کمتری دارند و ممکن است همکاری لازم را نداشته باشند، از دستگاه بینایی سنجی با هزینه ۴ هزار تومان استفاده می‌شود. 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..