مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد:

یزد رتبه هفتم طرح نماد

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به اینکه استان یزد در طرح نماد رتبه هفتم در کشور را به دست آورده است، گفت: در حوزه اجتماعی و فرهنگی درمجموع ۱۰تفاهم‌نامه منعقد شده است.

به گزارش یزدی نیوزفخرالسادات خامسی‌هامانه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به هزینه کرد اعتبارات حوزه‌های اجتماعی فرهنگی در استان یزد، گفت: در استان ۱۵ تفاهم‌نامه اجراشده و مجموعاً بیش از سه هزار و ۷۱۷میلیون ریال ابلاغ اعتبارشده است.

 
وی افزود: در سال۹۶ چهار نوع تفاهم‌نامه داشته‌ایم که اولین تفاهم‌نامه‌های سه‌جانبه کشوری و ازاین‌جهت کشوری است که یک‌طرف آن سازمان امور اجتماعی کشور، ستاد هماهنگی مبارزه با موادمخدر و وزارتخانه‌ها هستند که به شکل کشوری تفاهم‌نامه بسته و به استان‌ها ابلاغ می‌شود.یزد رتبه هفتم طرح نماد
 
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه دوجانبه ملی به‌ صورت کشوری منعقد و ابلاغ اعتباری به استان‌ها داده می‌شود، افزود: دفاتر امور اجتماعی در استان‌ها نقش نظارتی را بر عهده‌دارند و آن بودجه مستقیم به دستگاه‌ها واریز می‌شود.
 
خامسی‌هامانه گفت: تفاهم‌نامه سه‌جانبه کشوری بین وزارت کشور، شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاه‌های اجرایی بنا بر موضوع کاهش اعتیاد تفاهم‌نامه‌ای به مبلغ ۳۴۵میلیون ریال در سال۹۶ که در قالب آن‌یک سری خانواده‌ها و کودکان شناسایی‌شده‌اند و یک سری مداخلات آموزشی حمایتی، برنامه‌های پیشگیری به‌صورت جماعت محور و تکنیک و فنون آموزشی و برنامه آموزشی مستمر پیشگیری از اعتیاد با تکیه‌بر اعتقاد سطح آگاهی و دانش انجام‌شده است.
 
این مقام مسئول بابیان اینکه درمجموع ده هزار و ۶۳۲میلیون ریال جمع اعتبارات تفاهم‌نامه دوجانبه کشوری بوده است، ابراز داشت: این تفاهم‌نامه با جمعیت هلال‌احمر با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی با ۹۲میلیون ریال که در قالب آن‌ یک سری مسابقات کتاب‌خوانی ویژه کودک و نوجوان، اردوهای فرهنگی، آگاهی از تکنولوژی و علم روز، کارگاه‌های کارآفرینی و موانع کسب‌ و کار در راستای آسیب‌های اجتماعی و برگزاری جشنواره هنری، ادبی و فرهنگی سراسری برای پیشگیری از اعتیاد و مفاسد اخلاقی انجام‌شده است.
 
به گفته‌ی وی دومین تفاهم‌نامه دوجانبه ملی با آموزش‌وپرورش با طرح نماد که ۸۹۰میلیون ریال اعتبار داشته است که این طرح یک طرح موفق درزمینهٔ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از آن نام‌برده شده است. 
 
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به اینکه استان یزد در طرح «نماد» رتبه هفتم در کشور را به دست آورده که در سال۹۶، ۸۹۰میلیون ریال اعتبار استانی برای آن در نظر گرفته‌شده است، یادآور شد: یک تفاهم‌نامه با سازمان بهزیستی کشور با موضوع کاهش طلاق بااعتبار ۳۵۰میلیون ریال که در قالب آموزش‌های پیش از ازدواج، مهارت‌های زندگی، ارائه خدمات روانی اجتماعی به زوجین متقاضی طلاق، راه‌اندازی سامانه طلاق، ساماندهی کودکان کار منعقدشده است.
 
خامسی‌هامانه افزود: چهارمین تفاهم‌نامه ملی با سازمان زندان‌ها با هزار و ۸۰۰میلیون ریال منعقد و با موضوع کاهش مفاسد اخلاقی بوده که به همسران و فرزندان زندانیان آموزش‌هایی داده‌شده است.
 
این مقام مسئول از پنجمین تفاهم‌نامه دوجانبه ملی با ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بااعتبار ۷هزار و ۵۰۰میلیون ریال که به استان یزد اختصاص داده‌شده، خبر داد و عنوان کرد: ساماندهی معتادان متهاجر و بی‌خانمان باهدف بازتوانی و کاهش آسیب معتادان موضوع این تفاهم‌نامه بوده است.
 
وی گفت: ۱۰طرح در قالب تفاهم‌نامه‌های استانی به مبلغ چهار هزار میلیون ریال به امضا رسیده که این تفاهم‌نامه بین سازمان بهزیستی، استانداری و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بوده است که هدف آن راه‌اندازی مرکز  نگهداری از زنان بهبودیافته است که این مرکز افتتاح و هزار و ۷۰۰میلیون ریال از سال ۹۶ برای آن اعتبار گذاشته‌شده و در حال پیگیری مرکزی برای مردان هستیم. 
 
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد افزود: تفاهم‌نامه‌ای با آموزش‌وپرورش استان با ۳۰۰میلیون ریال با تأکید بر اجرای المپیادهای ورزشی، استعدادیابی دانش آموزان در حوزه ورزشی و تفاهم‌نامه‌ای دیگر به مبلغ ۲۰۰میلیون ریال با بحث نشاط اجتماعی دانش آموزان مناطق محروم در سال۹۶ منعقدشده است.
 
به گفته‌ی خامسی‌هامانه تفاهم‌نامه‌ای با سازمان ورزش و جوانان استان با موضوع پایش و درمان ناهنجاری‌های درمان اسکلتی در دختران نوجوان بااعتبار ۷۰۰میلیون ریال هزینه شده است و درمجموع در حوزه اجتماعی و فرهنگی ۱۰تفاهم‌نامه منعقدشده است.
 
این مقام مسئول در پایان بابیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای با سازمان‌های مردم‌نهاد و مؤسسات فرهنگی و شرکت‌های دانش‌بنیان در رابطه با کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی منعقدشده است، افزود چهار هزار و ۵۰۴میلیون ریال در سال۹۶ به سازمان‌های مردم‌نهاد داده‌شده که از این مبلغ هزار و ۹۰۹میلیون ریال آن در حوزه مشارکت اجتماعی، ۷۹۰میلیون ریال در بحث کاهش طلاق، هزار و ۷۰میلیون ریال در بحث توسعه سلامت و نشاط اجتماعی، ۵۳۵میلیون ریال در بحث سایر آسیب‌ها و ۲۰۰میلیون ریال در بحث هیئت اندیشه‌ورز هزینه شده که درمجموع چهار هزار و ۵۰۴میلیون ریال این تفاهم‌نامه‌ها بسته‌شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..